معاون وزیر ارتباطات: اصلی‌ترین خدمت روی شبکه ملی اطلاعات همان اینترنت است


معاون وزیر ارتباطات: اصلی‌ترین خدمت روی شبکه ملی اطلاعات همان اینترنت است

گجت نیوز معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر این که اصلی‌ترین خدمت روی شبکه ملی اطلاعات همان اینترنت است گفت بسیاری به اشتباه این شبکه ملی را به فیلترینگ و محدودسازی تعبیر کرده‌اند. امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد متاسفانه واژه شبکه اطلاعات برای شهروندان به نوعی فیلترینگ، مسدوسازی یا محدودیت تعبیر شده... نوشته معاون وزیر...

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر این که اصلی‌ترین خدمت روی شبکه ملی اطلاعات همان اینترنت است گفت بسیاری به اشتباه این شبکه ملی را به فیلترینگ و محدودسازی تعبیر کرده‌اند.

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد متاسفانه واژه شبکه اطلاعات برای شهروندان به نوعی فیلترینگ، مسدوسازی یا محدودیت تعبیر شده است که یک اشتباه بزرگ محسوب می‌شود؛ چرا که یکی از اصلی‌ترین خدماتی که روی شبکه ملی اطلاعات ارائه می‌شود همان اینترنت است.

لزوم استفاده از خدمات شبکه ملی اطلاعات

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این که شبکه ملی اطلاعات خدمات متنوعی به ویژه اینترنت یا شبکه‌های اختصاصی را ارئه خواهد داد گفت شبکه‌های اختصاصی قاعدتا خارج از اینترنت قرار دارند؛ مثلا شبکه اختصاصی دولت یک محیطی است که دستگاه‌های مختلف به یکدیگر متصل شده و با یکدیگر تبادل اطلاعات می‌کنند. وی افزود در چنین شرایطی صیانت از داده‌های شهروندان و حفظ محرمانگی داده‌ها ضروری است. باید دانست که بخش عمده‌ای از مکاتبات اداری شامل مکاتبات محرمانه می‌شود؛ این بخشی است که آن را مشکلات فرهنگی شبکه ملی اطلاعات محسوب می‌کنیم.

امیر ناظمی با تاکید بر این که استفاده از تجهیزات داخلی در شبکه ملی اطلاعات ضروری است عنوان کرد:

در برخی از شبکه‌های اختصاصی این نیاز وجود دارد که برای ایمنی و امنیت از محصول داخلی استفاده شود، حتی اگر این محصولات، کیفیت پایین‌تری نسبت به رقیب خارجی داشته باشند، در این حوزه می‌توان به شبکه اختصاصی دولت اشاره کرد، اما در برخی شبکه‌ها مانند اینترنت چنین ضرورتی وجود ندارد و محصولاتی که قابل رقابت با محصول خارجی هستند، می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط