400 مدخل از دانشنامه دفاع مقدس بوشهر مقاله نویسی شده است


400 مدخل از دانشنامه دفاع مقدس بوشهر مقاله نویسی شده است

بوشهر- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: نگارش دانشنامه دفاع مقدس در استان آغاز و تاکنون 400 مدخل از آن مقاله نویسی شده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علیرضا غریبی روز جمعه در دیدار با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: قرار است تعداد مدخل‌های دانشنامه دفاع مقدس در بوشهر به ۲ هزار مدخل برسد.

وی اضافه کرد: تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است و باید با همکاری بخش‌های مختلف برای تحقق آن اقدام کرد.

غریبی ادامه داد: ترویج فرهنگ شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده جزو خواسته‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و مطالبه مردمی است و باید همه مراکز فرهنگی و علمی برای تحقق آن اقدام کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر اظهار کرد: فعال‌سازی ستادهای شهرستانی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به ریاست فرمانداران و دبیری فرمانده سپاه در هر شهرستان از جمله دیگر کارهای مهم این بنیاد است.

وی بیان کرد: تولید آثار فاخر هنری با موضوع دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین وظایف اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر است که این موضوع به صورت جدی در حال اجرا است.

غریبی افزود: در حوزه هنر مخاطبان زیادی وجود دارد که لازم نیست به طور حتم ما آن‌ها را پای کار بیاوریم بلکه مخاطب خود به دنبال تولیدهای هنری می‌آید و از آن‌ها بهره‌برداری لازم را می‌کند.

وی گفت: در همین راستا دو پادکست نمایش رادیویی در حوزه ایثار و شهادت در استان بوشهر تولید شده و به راحتی از طریق تلفن همراه در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و تلاش شده از شخصیت‌های هنری در زمینه تولید این آثار استفاده شود.

غریبی اضافه کرد: امروز تکنولوژی و فضای مجازی به آسانی در اختیار نوجوانان و جوانان قرار دارد و مورد استفاده آن‌ها قرار می‌گیرد به همین علت همان قدر که فضای مجازی می‌تواند بسیار خطرناک باشد می‌توان بهره‌های فراوانی نیز از آن برد.

وی گفت: تمام اتفاقاتی که در تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس رخ داده است نشأت گرفته از ایمان و تقوای رزمندگان اسلام بود.

غریبی افزود: همه ما برای کسب سعادت هم در دنیا و هم در آخرت، در درجه اول به تزکیه نفس و سپس مراقبت از آن نیاز داریم که شهیدان ما این موضوع مهم را به خوبی انجام داده بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در خصوص باغ موزه دفاع مقدس گفت: با تلاش و پی‌گیری انجام شده زمین این باغ موزه در استان تهیه شده و قرار است عملیات اجرایی ان تا ۲ هفته آینده با حضور مسئولان آغاز شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: حفظ یاد و نام شهدا وصفی است که اهل بیت (ع) برای ما باقی گذاشتند و این موضوع بعد از شهادت امام حسین (ع) آغاز و در همین زمینه نیز روایت‌های زیادی برای مانا کردن یاد شهیدان به ویژه شهیدان کربلا وجود دارد.

حجت الاسلام حسین دشتی بر لزوم جمع‌آوری سوابق، اسناد، تصاویر و فیلم‌های مربوط به دوران دفاع مقدس در این استان و نگهداری منظم آن‌ها برای بهره‌برداری‌های لازم تأکید کرد.

وی اضافه کرد: ائمه اطهار (ع) همگی شهید هستند اما خود نیز مبلغی برای شهیدان کربلا بودند بر همین اساس حفظ یاد شهدا جزء وظایف شرعی و ریشه دینی دارد و اگر از لحاظ عقلی نیز آن را بررسی کرد موضوعی قابل توجیه است.

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: هنر اسلامی هنر متعهد است و وسیله‌ای برای رسیدن به هدف‌های بلند به حساب می‌آید.

دشتی گفت: هنر باید یاد شهدا و ارزش‌های اسلامی را زنده نگه دارد اما هنری که ابتذال درست می‌کند و یا در خدمت یادواره انسان‌هایی است که ارزش ندارند هنر به حساب نمی‌آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات جدید درباره حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس