خطر آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی چهارمحال و بختیاری همچنان وجود دارد


خطر آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی چهارمحال و بختیاری همچنان وجود دارد

شهرکرد – ایرنا - جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: اگر چه با خنک شدن هوا احتمال بروز آتش‌سوزی کم می‌شود اما هنوز خطر آتش‌سوزی در استان وجود دارد و افرادی که در طبیعت حضور پیدا می‌کنند باید مراقب باشند.

حسن عسگری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تعداد آتش‌سوزی‌های سال جاری، اظهار داشت: امسال تاکنون هشت فقره آتش‌سوزی به نسبت گسترده به مساحت ۱۱۷ هکتار در عرصه‌های منابع طبیعی استان رخ داده است.

وی تعداد آتش‌سوزی‌های جزئی که سطحی در حد چند متر داشتند را ۲۰ مورد عنوان کرد و افزود: امسال بیش از ۸۰ نفر نیروی شرکتی از طریق ۱۰ قراردادی که با شرکت‌ها بسته شده است در امر بحث آتش‌سوزی فعالیت داشتند.

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری به کمک‌ها و نقش مردم، بهره‌برداران محلی و دستگاه‌های دولتی مانند هلال احمر و شهرداری‌ها در بحث آتش‌سوزی‌ها اشاره و بیان کرد: از نظر امکانات و وسایل تا حدودی همه شهرستان‌ها و سرجنگلبانی‌های استان به وسایل اطفا حریق مانند آتش‌کوب، دمنده، فلاکس بک، بیل و شن کش مجهز هستند.

عسگری با بیان اینکه بیل و شن به تعداد فراوان برای خاموش کردن آتش در عرصه‌های طبیعی استان وجود دارد، تصریح کرد: هر شهرستان و هر سرجنگلبانی حداقل سه دستگاه دمنده در اختیار دارد.

وی یادآور شد: بیشتر آتش‌سوزی‌هایی که امسال در استان رخ داد، سطحی بود و بیشتر پوشش گیاهی زیر درختان آسیب دید و خوشبختانه آسیب درختان بلوط اندک بود.

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با نزدیک شدن به فصل سرد ، خطر آتش‌سوزی کمتر می شود و به طور معمول آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی در استان از اواسط خرداد شروع و در تیر به اوج می‌رسد و پس از آن تعداد و مساحت آنها کم می‌شود تا آنجا که به طور تقریبی در فصل بارندگی‌ها به صفر می‌رسد.

عسگری با بیان اینکه امروز هنوز خطر آتش‌سوزی وجود دارد خواستار مراقبت مردم در هنگام حضور در طبیعت شد و گفت: گروههای اطفا حریق منابع طبیعی هنوز به صورت ۲۴ ساعته مراقب و آماده هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ اول اردیبهشت + دانلود غزل حافظ