بیات: دخالت افراد سیاسی در فوتبال باعث ایجاد مشکل می‌شود


بیات: دخالت افراد سیاسی در فوتبال باعث ایجاد مشکل می‌شود

مالک باشگاه سپیدرود رشت در مورد شرایط مالکیت این باشگاه و واگذاری آن توضیحاتی را بیان کردند.

بیات: دخالت افراد سیاسی در فوتبال باعث ایجاد مشکل می‌شود

کیومرث بیات مالک باشگاه سپیدرود رشت در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد عنوان "مالک مستعفی" که برخی از رسانه‌ها برای معرفی او استفاده می‌کنند گفت: تصمیم داشتم مالکیت باشگاه سپیدرود را به اداره کل ورزش استان گیلان پس بدهم، اما قانون این اجازه را به ما نداد. قانون می‌گوید مالکیت چیزی نیست که بخواهید از آن انصراف دهید و حتما باید به شخص دیگری انتقال پیدا کند. مالکیت یک مسئولیت انتسابی نیست، مالکیت از شخص دیگری به من منتقل شده است و فقط با انتقال به شخص دیگری تغییر خواهد کرد.

اداره کل ورزش استان گیلان و هیئت فوتبال رشت باید به تعهداتشان عمل کنند

زمان زیادی است که قصد دارم مالکیت باشگاه سپیدرود انتقال یابد، اما تعهداتی که اداره کل ورزش استان گیلان و هیئت فوتبال شهر رشت قبول کرده اند باید عملی شود، در غیر این صورت من چیزی را امضا نمی‌کنم. من، اداره کل ورزش و هیئت فوتبال شهر رشت تعهد داده ایم چک‌هایی که علی کریمی به بازیکنان داده است از طریق ما پاس شود. بخشی از این بدهی‌ها پرداخت شده است، اما بخش دیگری از این چک‌ها بعد از آمدن افشین ناظمی به عنوان مدیرعامل جدید تیم هیچ اتفاقی برایشان نیفتاد.

هیچ دخالتی در انتخاب مالک جدید باشگاه ندارم

بیات در پاسخ به این سوال که آیا در جریان فرآیند انتخاب مالک جدید هست یا خیر گفت: هیچ دخالتی در انتخاب مالک جدید باشگاه ندارم و اگر قانون اجازه این کار را به مسئولان دولتی می‌دهد هیچ مشکلی با آن ندارم. اما اگر در بحث قانونی موضوع مشکلی وجود داشته باشد برای اداره کل ورزش استان گیلان دردسر ایجاد خواهد شد.

بیات: دخالت افراد سیاسی در فوتبال باعث ایجاد مشکل می‌شود

مسئول اتفاقات رخ داده در سپیدرود یک نماینده مجلس در دوره قبل است

او در پاسخ به این سوال که چرا مسئولان دولتی در امور یک باشگاه خصوصی دخالت می‌کنند گفت: سپیدرود تیمی مردمی است و هوادران زیادی در شهر رشت دارد و از این تیم حمایت کرده اند و انتظار دارند. رضایت و خوشحالی مردم رشت برای مسئولان دولتی مهم است و به همین علت پیگیر این موضوع هستند. هیچ مانعی برای واگذاری تیم به مالک جدید نمی‌بینم و امیدوارم شخص شایسته‌ای پیدا شود که توانمندی مالی لازم را برای رفع مشکلات داشته باشد. متاسفانه دخالت یکی از نمایندگان مجلس دوره‌ی قبلی در این تیم باعث تمام این اتفاقاتی است که وجود دارد. اسم نمی‌آورم، این نماینده به همراه بستگانش در امور تیم نفوذ کردند واین شرایط نتیجه عملکرد آن‌ها است.

باشگاه در یک فصل لیگ یک ۴.۵ میلیارد بدهکار شده است

بیات در مورد عملکرد افشین ناظمی به عنوان مدیرعامل در باشگاه سپیدرود رشت گفت: از زمانی که افشین ناظمی به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب شده است ۱۲۷ قرارداد با افراد مختلف امضا شده. ناظمی از طرف همان نماینده مجلس معرفی شد و اسرار این فرد برای حضور ناظمی در باشگاه دلیل آغاز مشکلات موجود بود. من باشگاه را با ۴.۵ میلیارد بدهی از علی کریمی تحویل گرفتم الان با اعمال تخفیف‌ها باشگاه ۹.۵ میلیارد بدهکاری دارد. این مقدار از بدهکاری چگونه در یک فصل حضور تیم در لیگ یک افزایش پیدا کرده است. از سال ۱۳۹۳ تا قبل از آمدن این مدیرعامل محترم ما ۴.۵ میلیارد تومان بدهکاری داشتیم وفقط در همین فصل لیگ یک ۴.۵ میلیارد به بدهکاری‌ها اضافه شده است.

۴۷۰ میلیون تومان فقط خرج لباس تیم شده است!

او ادامه داد:۴۷۰ میلیون تومان فقط خرج لباس تیم شده است، آیا واقعا ۴۷۰ ملیون تومان در این فصل برای سپیدرود لباس خریداری شده است؟قانون می‌گوید اسپانسر باید لباس‌های تیم را تهیه کند و من خبر دارم که بعضی از اسپانسر‌ها این کار را انجام داده اند. با ۴۷۰ میلیون تومان می‌توان برای تمام تیم‌های استان گیلان در یک فصل لباس تهیه کرد.

بیات: دخالت افراد سیاسی در فوتبال باعث ایجاد مشکل می‌شود

۲۰ میلیارد هم برای سپیدرود کم است

بیات در پاسخ به این سوال که سپیدرود چقدر ارزش مالی دارد گفت: سپیدرود هرچقدر که فکر کنید می‌ارزد، چون تیمی است که یک استان پشت آن است. سپیدرود نیز به مانند تیم‌های پرسپولیس و استقلال مردمی است و به همین علت ۲۰ میلیارد هم برایش کم است. من هیچ پولی از خریدار باشگاه نمی‌خواهم، چون وقتی که از علی کریمی تیم را تحویل گرفتیم هیچ پولی به او ندادیم و من فقط امانت دار بودم. فقط بدهی‌های تیم به مالک جدید منتقل می‌شود. هر شخصی که از طرف مسئولان استان گیلان مورد تائید قرار گیرد من وظیفه دارم مالکیت تیم را به او انتقال دهم. اما شروطی که در قرارداد من قید شده است باید رعایت شود، این شرط‌ها تعهداتی است که به علی کریمی داده ایم.

من را تحت فشار قرار داند تا برای افشین ناظمی حکم صادر شود

مالک باشگاه سپیدرود رشت در مورد ۲ سقوط پیاپی این تیم از لیگ برتر و لیگ دسته اول گفت: مقصر اصلی سقوط ما از لیگ برتر به لیگ یک داور دیدار مقابل نفت مسجد سلیمان بود. اصلا دنبال این نیستم که این سقوط را توجیه کنم. در مورد سقوط از لیگ یک به لیگ ۲ نیز آن نماینده مجلس و مدیرعاملی که معرفی کردند باید پاسخگو باشند. همان زمانی که مرا تحت فشار قرار داند تا برای افشین ناظمی حکم صادر شود من مخالفت خود را اعلام کردم. ما امانت دار اداره کل ورزش استان گیلان و هیئت فوتبال رشت هستیم. ناظمی انتخاب من نبود. وقتی که او هیچ فایده‌ای برای تیم نداشته است باید برود، بماند که چیکار کند.

او درمورد برکنار کردن مدیرعامل تیم گفت: به جز من چه کسی می‌تواند او را برکنار کند، مگر با امضای من مدیرعامل نشده است پس با امضای من هم باید برکنار شود. تا زمانی که انتقال مدیریت انجام نشود من می‌توانم هر شخصی را معرفی کنم. استعفای من از مالکیت سپیدرود مورد قبول قرار نگرفت و استدلال مسئولان استان این بود که انتقال مالکیت با استعفا امکان پذیر نیست.

دخالت افراد سیاسی باعث ایجاد مشکل می‌شود

بیات در مورد دخالت افراد سیاسی در امورباشگاه سپیدرود گفت: اداره کل ورزش استان گیلان و هیئت فوتبال رشت هیچوقت بد باشگاه سپیدرود را نخواسته اند، اما دخالت افراد سیاسی است که باعث می‌شود این مشکلات به وجود بیاید. یک نمانیده مجلس می‌آید و تمام معادلات را به هم می‌زند. این افراد می‌خواهند در باشگاه سپیدرود مهره چینی کنند. تا زمانی که این شرایط حاکم باشد اداره ورزش و هیئت فواتبال هیچ نقشی در این مشکلات ندارند. متاسفانه در کشور ما دخالت‌هایی انجام می‌شود که درست نیست و حتی تیم‌های بزرگ کشورمان به مانند استقلال و پرسپولیس از موضوع آسیب دیده اند. گزینش آدم‌هایی که فوتبالی نیستند و یا اینکه فوتبالی هستند، اما مدیریت ندارند.

بیات: دخالت افراد سیاسی در فوتبال باعث ایجاد مشکل می‌شود

هیچ ادعایی در مورد مالکیت تیم ندارم

او در مورد واگذاری مالکیت سپیدرود گفت: هیچ مشکلی با واگذاری باشگاه سپیدرود ندارم و نزدیک به یک سال است که به مسئولان می‌گویم این تیم را از من تحویل بگیرید، اما چون هیچ فردی حاضر به تقبل این مسئولیت نشده است باشگاه همچنان دست من باقی مانده است. هیچ ادعایی در مورد مالکیت تیم ندارم. اداره ورزش و هیئت فوتبال هم خیر سپیدرود را می‌خواهند و قطعا با تلاش‌هایی که می‌کنند مالک جدید و مناسبی برای باشگاه انتخاب خواهند کرد.

مگر قرار بوده است من برای تیم هزینه کنم؟

بیات در پاسخ به این سوال که آیا در این فصل فقط ۹ میلیون برای تیم هزینه کرده است گفت: مگر قرار بوده است من هزینه کنم؟ زمانی که در حال انتقال مالکیت باشگاه به من بودند گفتم من توانایی مالی اداره باشگاه سپیدرود را ندارم و از من انتظار هزینه کردن نداشته باشید. آقایان گفتند یک هفته مالکیت باشگاه را بر عهده بگیر و بعد، ما فرد جدیدی را انتخاب خواهیم کرد. همان ۹ میلیون تومان هم نباید هزینه می‌کردم، چون وظیفه من نبود و قرار بود فقط یک هفته تیم را نگه دارم. به من گفتند خریدار جدید از مشهد در راه است و من هم آن زمان به معاون ادراه ورزش و دیگر افراد گفتم از من هیچ انتظاری نداشته باشید. چون هیچکس حاضر نبود مسئولیت باشگاه را در آن شرایط برگردن بگیرد من قبول کردم که فقط به عنوان امانت دار این مسئولیت را بپذیرم. من شرایط مالک بودن را نداشتم و نخواهم داشت. مالک یک باشگاه باید آنقدر توانایی مالی داشته باشد که در طول یک فصل به مشکل نخورد. همان افرادی که در بعضی سایت‌ها نوشته اند من فقط ۹ میلیون خرج کرده ام خودشان یک ریال هم خرج نکرده اند، آن‌ها میلیاردی هم برده اند و خانه هم خریده اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...