توسعه مکانیزاسیون کشاورزی امری مهم در پایداری تولید


توسعه مکانیزاسیون کشاورزی امری مهم در پایداری تولید

مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی بذر‌های مقاوم به سرما، تامین کارنده‌های مورد نیاز و توسعه مکانیزاسیون را امری مهم در افزایش بهره وری و پایداری تولید اعلام‌ کرد.

توسعه مکانیزاسیون کشاورزی امری مهم در پایداری تولید

علی خان محمدی مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ۹۰ درصد روغن مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که با اجرای الگوی کشت متناسب با اقلیم هر منطقه می‌توان در تولید دانه‌های روغنی به موفقیت‌های خوبی دست یافت.

او افزود: با توجه به آنکه در ۲ دولت قبلی در تولید آفتابگردان و کلزا به تولید پایدار دست یافته‌ایم، اعتقادی به خودکفایی نداریم و تنها به دنبال پایداری تولید محصولات هستیم که این امر تنها با ایجاد زیرساخت‌های لازم به دست می‌آید.

خان محمدی بذر‌های مقاوم به سرما، تامین کارنده‌های مورد نیاز و توسعه مکانیزاسیون را امری مهم در افزایش بهره وری و پایداری تولید اعلام‌کرد.

مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی ادامه داد: اگر مکانیزاسیون و بهره وری به درستی در برنامه قرار نگیرد، نمی‌توان به پایداری تولید دست یافت.

گرانی ماشین آلات کشاورزی خودکفایی را زیر سوال می‌برد

او درباره تاثیر گرانی ادوات و ماشین آلات کشاورزی در خودکفایی محصولات کشاورزی بیان کرد: در بخش زراعت، مرغداری و دامپروری مکانیزاسیون کشاورزی حرف اول را در پایداری تولید می‌زند چرا که کاهش هزینه‌های تولید در افزایش بهره وری تاثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید

احتکار تراکتور در انبار کارخانه ها/قیمت تراکتور وارداتی به یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان رسید

مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی در پایان تصریح کرد: با وجود افزایش هزینه‌های تولید اعم از نیروی انسانی، زمین، آب و غیره باید بهره‌وری را بالا برد و از طریق به روز کردن ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی باید پایداری تولید حفظ شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان