سندرز: باید اطمینان حاصل شود ترامپ به انتقال مسالمت آمیز قدرت پایبند است


سندرز: باید اطمینان حاصل شود ترامپ به انتقال مسالمت آمیز قدرت پایبند است

سناتور آمریکایی خواستار اطمینان از پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر از سوی ترامپ شد.

سندرز: باید اطمینان حاصل شود ترامپ به انتقال مسالمت آمیز قدرت پایبند است

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، برنی سندرز، سناتور برجسته آمریکایی دونالد ترامپ را متهم به عدم پذیرش نتایج انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر کرد.

بر این اساس، سندرز گفت: برای اولین بار در تاریخ آمریکا ما با انتخاباتی روبرو هستیم که مشخص نیست رئیس جمهور کنونی در صورت شکست در انتخابات، داوطلبانه از سمت خود کنار برود.

سندرز از همه ایالت‌های آمریکا خواست پیش از روز انتخابات آرا پستی را شمارش کنند. وی گفت: پیروزی قریب به اتفاق جو بایدن، فرد منتخب حزب دموکرات بهترین راه برای تامین استاندارد‌های دموکراتیک در کشور است.

وی تاکید کرد: باید اطمینان حاصل شود ترامپ به انتقال مسالمت آمیز قدرت پایبند خواهد بود. او برای این که در قدرت باقی بماند آماده تضعیف دموکراسی در آمریکاست.

سندرز تصریح کرد: انتخابات آمریکا میان ترامپ و نفس دموکراسی است و در این رقابت دموکراسی باید برنده شود. من به دقت به حرف‌های ترامپ درباره انتقال قدرت گوش می‌دهم و آن را جدی می‌گیرم.

وی خواستار تشکیل کمیسیونی غیرحزبی برای نظارت بر انتخابات شد. قرار است انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم ماه نوامبر (۱۳ آبان ماه) برگزار شود. با گسترش شیوع ویروس کرونا در این کشور، قرار است تمهیدات لازم برای انجام رای گیری پستی در آمریکا انجام شود. با این حال، ترامپ مدعی است رای گیری پستی باعث ایجاد تقلب گسترده در انتخابات خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟