تولد کودکان لب شکری در پی مصرف الکل/ الکلی‌ها حافظه خود را از دست می‌دهند


تولد کودکان لب شکری در پی مصرف الکل/ الکلی‌ها حافظه خود را از دست می‌دهند

الکل اعتیاد بالایی دارد که عوارض آن نیز بسیار زیاد است تا جایی که فرد ممکن است حافظه خود را از دست دهد.

تولد کودکان لب شکری در پی مصرف الکل/ الکلی‌ها حافظه خود را از دست می‌دهند

باغبانیان درمانگر اعتیاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مصرف الکل و مشروبات الکلی و تصور اشتباه درباره اینکه مصرف الکل اعتیاد ندارد، گفت: مصرف خوراکی الکل عوارض جسمانی و شخصیتی دارد. الکل بر روی کبد عوارض فروانی دارد که می‌تواند بسیار سریع فعالیت آن را کاهش دهد و آن را به کبد چرب تبدیل کند.

وی ادامه داد: بعد از گذشت مدتی از مصرف الکل، کبد دچار نارسایی می‌شود و فرد مصرف کننده مجبور به انجام عمل جراحی خواهد شد.

باغبانیان بیان کرد: نابودی و چرب شدن کبد تنها عارضه الکل نیست و این ماده بر روی تمام اعضای بدن نیز تأثیر می‌گذارد. قلب، سیستم کلیوی، بینایی، مشکلات گوارشی متعدد و کاهش توانایی جنسی از عوارض دیگر الکل هستند.

این درمانگر اعتیاد با بیان اینکه مصرف الکل عاملی برای بروز سرطان است، تصریح کرد: مصرف الکل در مادران باردار به شدت منع شده و می‌تواند برای مادر و فرزند بسیار خطرناک باشد.

وی گفت: بسیاری از موارد مشاهده شده که فرزند دچار نقص عضو شده و یکی از این‌ها متولد شدن کودکان لب شکری است. به طور کلی علایم مصرف الکل یا فاز آن به سه شکل است، اول اینکه ابتدا الکل مصرف شده و فرد یک حالت بی تفاوتی دارد به گونه‌‌ای که دیگر موضوعات ناراحت کننده و یا شاد کننده برایش اهمیتی ندارد و شبیه مواد مخدر است، همچنین فعالیت این افراد در هنگام مصرف بسیار کند می‌شود.

وی افزود: یکی از نشانه‌های مصرف الکل که خانواده‌ها می‌توانند از همین راه مصرف فرزند خود را تشخیص دهند همین موضوع است که این حالت‌ها به دلیل شروع تازه به مصرف الکل است. حالت و یا فاز دومی که می‌تواند به وجود آید برای شخصی است که مصرف کننده جدی الکل بوده و مثلا یک روز است که الکل نخورده است. نشانه‌های آن اضطراب، تشویش، تپش قلب، آبریزش از دهان و بینی و احساس درد پراکنده است.

باغبانیان فاز یا علایم مصرف دسته سوم را با اصطلاح سندروم فراموشی الکل معرفی کرد و گفت: این سندروم در بین الکلی‌ها بسیار شایع است. آنقدر این حالت در فرد زیاد می‌شود که حتی اسم خود، زمان و مکان و خاطرات اخیر خود را به یاد نمی‌آورد. کسانی که زمانی زیادی این ماده را مصرف کرده‌اند احتمال دچار شدن به این سندروم در آن‌ها بسیار بالا است.

وی تصریح کرد: شاید عده‌ای با فاصله زمانی زیادی الکل را مصرف کنند و حالت‌های روحی زیادی در آن‌ها به وجود نیاید، اما مطمئنا آسیب‌های جسمی به فرد می‌رسد. کسانی که مصرف الکل را شروع می‌کنند معمولا ابتدا با قصد کنجکاوی و سپس برای لذت بردن مصرف می‌کنند و در نهایت به آن وابسته می‌شوند. در بدن گیرنده‌هایی وجود دارد که فرد برای لذت بردن مجبور است که مصرف خود را بالاتر ببرد.

این درمانگر اعتیاد با اشاره به اینکه کسانی که الکل مصرف می‌کنند به مواد دیگری نیز روی می‌آورند، بیان کرد: طی تجربه‌ای که ما در این زمینه داشته‌ایم مصرف مواد دیگر بعد از اعتیاد به الکل معمولا به وجود خواهد آمد. این کار بسیار خطرناک است و حتی فرد را به حالت کما و بیهوشی نیز خواهد برد.

بیشتر بخوانید

ماریجوآنا و اثرات منفی آن در بدن

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو