برای آرامش اعصاب از مصرف این آجیل خوشمزه غافل نمانید


برای آرامش اعصاب از مصرف این آجیل خوشمزه غافل نمانید

تقویت اعصاب و درمان بسیاری از بیماری‌های مربوط به اعصاب با مصرف نوعی آجیل در دسترس قابل درمان است.

برای آرامش اعصاب از مصرف این آجیل خوشمزه غافل نمانید

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بادام جز یکی از خشکبار‌هایی که است که در تمام فصل‌های سال یافت می‌شود. این خشکبار ریشه بسیار توانمندی داشته و با کمی رطوبت رشد می‌کند؛ دارای برگ‌های بیضی شکل، باریک، نوک تیز و بسیار پررنگ است.

بخش زیادی از بادام درختی از روغن تشکیل شده و بر خلاف باور عموم مصرف این روغن ضرری ندارد، بلکه دارای فواید زیادی هم است. حتی در بسیاری از لوسیون‌ها و لوازم آرایشی بهداشتی نیز از این روغن استفاده می‌شود. براساس نظر متخصصان بادام درختی حاوی مواد مغذی فراوانی از جمله امولسیون، صمغ، قند و موسیلار است.

۴/۷ گرم آب، ۵۹۸ گرم انرژی، ۱۸/۶ گرم پروتئین، ۵۴/۲ گرم روغن اشباع نشده، ۱۹/۵ گرم نشاسته، ۳۲۰ میلی گرم کلسیم، ۵۰۰ میلی گرم فسفر، ۴/۷ میلی گرم آهن، ۷۷۰ میلی گرم پتاسیم، ۰/۲۵ میلی گرم ویتامین ب ۱، ۰/۹ گرم ویتامین ب ۲ و ۳/۵ میلی گرم ویتامین ب ۳ از جمله ترکیبات اصلی بادام درختی هستند.

بادام درختی دارای طبع گرم و‌ تر بوده و از خواص آن می توان به نرم کننده سینه، درمان کننده زخم روده و مثانه‌ها، درمان اسهال، تقویت کننده معده، کاهش درد کبد و سرفه همزمان با مصرف عسل اشاره کرد و به علت کلسیم، فسفر و آهن درمان کننده گلودرد، تقویت مغز و آرام کننده اعصاب بوده همچنین درمان کننده سوزش و درد‌های مجاری و ادراری، مفید برای بینایی از دیگر خواص مصرف بادام است.

وجود ویتامین E در بادام درختی موجب جلوگیری از ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی، فراموشی، عملکرد بد اعصاب و سیستم ایمنی بدن می‌شود و برای جلوگیری از تشکیل آب مروارید، ضعیف شدن ماهیچه‌ها و پروستات مفید است همچنین به دلیل وجود ویتامین ها، پروتئین‌ها و آهن برای درمان کم خونی هم تاثیر دارد. از فواید دیگر بادام می توان به تقویت ریشه دندان ها، لثه و خشکی دهان اشاره کرد.

مصرف بادام به صورت نارس موجب بروز انواع بیماری از جمله مشکل هضم می‌شود. طبق نظر طب سنتی مصرف این آجیل برای مادران باردار، شیرده و افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌شود.

مصرف بادام برای چه افرادی ممنوع است؟

مصرف بادام درختی بو داده به اندازه بادام خام مفید نبوده و چندان توصیه نمی‌شود. به علت سنگین بودن بادام درختی مصرف مداوم آن موجب بروز نفخ و مشکلات گوارشی می‌شود.

افراد مبتلا به مشکلات گوارشی بادام درختی را به همراه شکر میل کنند همچنین افراد دارای آلرژی به دلیل تشدید بیماری خود از خوردن بادام درختی پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید

خواص شگفت‌انگیز بادام؛ از بهبود سرفه تا درمان دردهای مفصلی خواص اعجاب انگیز روغن بادام/ جوش و چروک پوستی را از ریشه نابود کنید

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی