مایکروسافت ساخت اپلیکیشن برای ویندوز 10 آرم را ساده‌تر می‌کند


مایکروسافت ساخت اپلیکیشن برای ویندوز 10 آرم را ساده‌تر می‌کند

مایکروسافت در مراسم ایگنایت اعلام کرد با همکاری کوالکام، به توسعه‌دهندگان برای ساخت اپلیکیشن‌های سازگار با پروژه‌ی Windows 10 on ARM کمک می‌کند.

مایکروسافت در مراسم ایگنایت ۲۰۲۰ اعلام کرد قصد دارد وارد همکاری تجاری گسترده‌تر با کوالکام شود تا بتواند از این طریق، اپلیکیشن‌های بیشتری به فهرست اپلیکیشن‌‌های پروژه‌ی App Assure اضافه کند. این پروژه مخصوص توسعه‌دهندگانی است که می‌خواهند مطمئن شوند اپلیکیشنشان به‌خوبی روی دستگاه‌های زیر پوشش پروژه‌ی ویندوز روی آرم (Windows 10 on ARM) کار می‌‌کنند.

پروژه‌ی App Assure مایکروسافت سرویسی است که به‌طور ویژه برای مشتریان و توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان مستقل نرم‌افزار راه‌اندازی شده و به آن‌ها کمک می‌کند مشکل سازگاری اپلیکیشن‌ها را با پلتفرم‌های مقصد رفع کنند، بدون اینکه هزینه‌ای اضافی به مشتری تحمیل شود. یکی از بخش‌های اصلی این پروژه‌، روی همکاری با شرکت‌های مختلف به‌منظور بهینه‌سازی اپلیکیشن‌ها برای ویندوز ۱۰ آرم تمرکز دارد. در همین زمینه، مایکروسافت در تلاش است سازگاری اپلیکیشن‌های ویندوزی را با تراشه‌های خانواده‌ی اسنپدراگون بهبود بخشد. امروزه، یکی از مشکلات اصلی پلتفرم ویندوز روی آرم، اجرای برخی اپلیکیشن‌ها است و ظاهرا مایکروسافت به‌طور جدی روی این مشکل کار می‌کند.

کیت کرسین، قائم‌مقام ارشد و مدیرکل بخش رایانش ابری و لبه‌ای در کوالکام، در کنفرانس ایگنایت مایکروسافت گفت آینده‌ی رایانش موبایلی به رایانه‌های قدرتمند و باریک و سبک‌وزنی گره خورده است که بتوانند از شبکه‌ی 4G یا 5G پشتیبانی کنند؛ دستگاه‌هایی که طبق گفته‌ی او، بتوانند با هربار شارژ‌ چند روز دوام بیاورند و کاربر مجبور نشود هرروز آن‌ها را به شارژر متصل کند. کیت کرسین معتقد است تراشه‌های سری اسنپدراگون باعث می‌شوند رسیدن به آینده‌ی توصیف‌شده سریع‌تر انجام گیرد. او می‌گوید همین تراشه‌ها باعث ارائه‌ی تجربه‌هایی انقلابی برای یادگرفتن و بهره‌ور‌بودن و سرگرمی می‌شوند.

کرسین درادامه اعلام کرد کوالکام از گسترش پروژه‌ی App Assure به اپلیکیشن‌های بیشتر خرسند است و تلاش می‌کند اپلیکیشن‌های ویندوزی روی دستگاه‌های تبدیل‌پذیر مبتنی‌بر تراشه‌های اسنپدراگون بی‌نقص اجرا شوند. درادامه برد اندرسون، از اعضای ارشد مایکروسافت، روی صحنه حاضر شد تا توضیحاتی ارائه دهد. اندرسون گفت یکی از دلایل اصلی برای استقبال بسیار زیاد از ویندوز ۱۰، سازگاری مداوم این سیستم‌عامل با انواع اپلیکیشن‌ها بوده است.

اندرسون اعلام کرد مایکروسافت از این اتفاق خوشحال است که می‌تواند پروژه‌ی App Assure را به ویندوز ۱۰ آرم هم گسترش دهد و ازاین‌‌پس مشتریان مایکروسافت می‌توانند مطمئن باشند اپلیکیشن‌های موردنیازشان بدون مشکل روی دستگاه‌های ویندوزی مبتنی‌بر معماری آرم اجرا می‌شوند. توسعه‌دهندگانی که برای پورت‌کردن اپلیکیشن‌های x86 خود به معماری آرم با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند، می‌توانند با مایکروسافت ارتباط برقرار کنند و سراغ استفاده از App Assure بروند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی