امام جمعه اصفهان: به‌ خطر انداختن جان مردم، گناهی نابخشودنی است


امام جمعه اصفهان: به‌ خطر انداختن جان مردم، گناهی نابخشودنی است

اصفهان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به قرار گرفتن این استان در فهرست استان‌های دارای وضعیت قرمز گفت: به‌ خطر انداختن جان مردم، گناهی نابخشودنی است

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا به مناسبت ایام اربعین حسینی افزود: آیات ۱۵۵ تا ۱۵۷ سوره بقره تصریح می‌کند؛ ابتلای به ترس،گرسنگی و کاهش بخشی از اموال، افراد و محصولات از جمله آزمایش‌های الهی است و کسی که صبر پیشه‌ کند مشمول بشارت الهی است و افرادی که امتحان خدا را می‌پذیرند، رحمت خاص الهی بر آنان جاری می‌شود.
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب، خداوند امتحانات سختی را بوسیله دشمنان از ملت ایران گرفت و مردم ما در این امتحانات عملکرد خوبی داشتند و هم اکنون نیز در مواجهه با بیماری کرونا که یک بلای جهانی است، در معرض یکی از امتحانات الهی قرار دارند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون، مردم در مقابله با کرونا خوب عمل کرده‌اند، گفت: کمک به همنوعان، تحمل مصیبت‌ها، کمک به بیمارستان‌ها، رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک از جمله کارهایی است که بخوبی انجام شده است.
وی اضافه کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید ادامه یابد، اینکه برخی می‌گویند ما بیمار نیستیم و ماسک نمی‌زنند، رفتار و تصور اشتباهی است.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: چه بسا ممکن است یک فرد مبتلا نشده باشد ولی ناقل بیماری باشد و در حالی که ویروس بر چنین فردی اثر ندارد موجب انتقال بیماری به فرد دیگر و چه بسا موجب مرگ او شود، بنابراین رعایت نکردن مسائل بهداشتی زمینه‌ساز به خطر افتادن جان دیگران خواهد شد.
آیت‌الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: چگونه می‌توان جواب خدا را داد وقتی یک انسان بدلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی توسط ما از دنیا برود.

وی یادآور شد: این بیماری هنوز درمان قطعی ندارد و متخصصان می‌گویند رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت مسائل بهداشت فردی بهترین راهکار برای مقابله با این ویروس است.
طباطبایی نژاد تصریح کرد: اینکه یک نفر می‌گوید من می‌خواهم بمیرم و ماسک نمی‌زنم، درست نیست چراکه مرگ ما دست خداست و ما اختیاری نداریم و نمی‌توانیم خودکشی کنیم و با مبتلا شدن ما، ممکن است افراد دیگری نیز مبتلا شوند و جانشان به خطر بیفتد.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: رهبر عزیزمان فرمودند باید دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنیم، ایشان بصورت مفصل در این باره صحبت و تکرار کردند که باید در مسائل بهداشتی به متخصصان مراجعه کنیم.
وی با بیان اینکه باید مسائل بهداشتی در عزاداری‌ها نیز رعایت شود، تاکید کرد: اینگونه نیست که افرادی بگویند ما عاشق امام حسین(ع) هستیم و بدون رعایت مسائل بهداشتی، عزاداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیمارستان شهرهایی که در ایام عاشورا دستورالعمل ها را رعایت نکردند، پر از بیمار است و سرریز بیمارانشان به سایر شهرها منتقل می‌شود.
آیت‌الله طباطبایی نژاد یادآور شد: همه ما عاشق امام حسین(ع) هستیم و به ایشان محبت داریم اما باید عاقلانه رفتار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان یادآور شد: وقتی ائمه اطهار(ع) بیمار می‌شدند از دارو استفاده می‌کردند و این امری طبیعی است، امروز هم بیماری کرونا یک امتحان الهی است و خداوند انسان‌ها را امتحان می‌کند و اهل‌ بیت(ع) اجازه‌ای بیش از فرمان خدا ندارند.
وی گفت: نظافت نشانه ایمان است و اینکه افرادی می‌گویند توکل بر خدا می‌کنیم و نظافت را نادیده می گیرند، معلوم است که نتیجه چه خواهد شد؛ اگر رعایت نکرده و از بدی‌ها پرهیز نکنیم، بیمار می‌شویم و مرگ‌ و میرها زیاد می‌شود.
نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه در ایام اربعین نباید جاهلانه کار کرد، گفت: عشق باید با شعور و فهم همراه شود، اینکه برویم در مرزها و ما را بازگردانند و بعد هم از ائمه(ع) طلب کار شویم، درست نیست، کدامیک از رهبران دینی اینگونه گفته‌اند که شما رفتار می‌کنید.
وی با بیان اینکه در ایام اربعین هیچگونه راهپیمایی و پیاده‌روی به سمت حرم‌های مطهر در سراسر کشور نباید برگزار شود، یادآور شد: نباید مقدس‌مآبی جاهلانه داشته باشیم؛ در دین باید به بزرگان دینی و در بهداشت به متخصصان پزشکی مراجعه کرد.

خطیب جمعه اصفهان هشدار داد: کاری نکنید که بگویند ایام عاشورا و عزای امام حسین(ع) سبب افزایش مرگ‌ و میرها شده است.
آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه من به روضه‌خوانی امام حسین(ع) افتخار می‌کنم، خاطرنشان کرد: به طلاب و روحانیون توصیه می‌کنم تا جایی که امکان دارد در مکان‌های سربسته روضه‌خوانی نکنند و روضه‌های خانگی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی برگزار شود.
وی گفت: با وضعیت بدی که در استان‌ها وجود دارد از مسوولان می‌خواهم کارهای غیرضروری را تعطیل و از مشاغل آسیب‌دیده حمایت کنند.

وی تصریح کرد: همچنین اگر مدارس بصورت کاملاً مجازی برگزار شود بهتر از این است که عزیزانمان را از دست بدهیم چراکه دانش آموزان کم سن و سال بصورت کامل مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد