جناب حقوقدان! فرزندان شما کجا بسر می‎برند؟!


جناب حقوقدان! فرزندان شما کجا بسر می‎برند؟!

رئیس دولت اعتدال در جدیدترین افاضات هر روزه خود از تلویزیون، با اشاره به حضور فرزندان مقامات عالی کشور در دوران جنگ تحمیلی، اظهار داشته است: «جنگی که فرزندان رؤسای قوا و همه مردم در هر جایگاهی از روستایی و شهری تا مسلمان و ارمنی در آن حضور دارند، شکست نمی‌خورد. اکنون نیز در شرایط جنگ اقتصادی اگر مسئولین مثل جنگ تحمیلی کمربند ببندند و همگی کنار هم...

صراط:

رئیس دولت اعتدال در جدیدترین افاضات هر روزه خود از تلویزیون، با اشاره به حضور فرزندان مقامات عالی کشور در دوران جنگ تحمیلی، اظهار داشته است: «من در یک عملیات در جنوب برایم جالب بود که پسران حضرت آقا (رئیس جمهور وقت) را در جبهه دیدم. آن زمان آقای رفسنجانی رئیس مجلس و فرمانده جنگ بود و بچه‌های او را هم در جنگ دیدم. به همین دلیل گفتم امکان ندارد این جنگ شکست بخورد. جنگی که فرزندان رؤسای قوا و همه مردم در هر جایگاهی از روستایی و شهری تا مسلمان و ارمنی در آن حضور دارند، شکست نمی‌خورد. اکنون نیز در شرایط جنگ اقتصادی اگر مسئولین مثل جنگ تحمیلی کمربند ببندند و همگی کنار هم باشیم، قطعاً پیروز خواهیم شد.»

اولین سوالی که در ذهن مخاطب تداعی می شوند آن است که گوینده این اظهارات متین و کاملاً صحیح، آیا خود عامل به توصیه های فوق الذکر بوده است یا خیر؟ به عبارت ساده تر، آیا فرزندان رئیس جمهور فعلی نیز همچون فرزندان رئیس جمهور زمان جنگ تحمیلی، همپای 80 میلیون ایرانی در خط مقدم مبارزه اقتصادی با دشمن، فشار معیشتی را با پوست و گوشت و استخوان خود لمس می کنند یا اینکه فارغ از آلام این روزهای ایران زمین، با طیب خاطر روزگار می گذرانند؟!

آنگونه که از شواهد و مستندات خبری پیداست، حسن روحانی دارای پنج فرزند (3 دختر و 2 پسر) است. یکی از دخترانش ساکن کشور اتریش بوده و به همراه خانواده، زندگی در این کشور اروپایی را به ماندن در مام وطن ترجیح داده است. در عین حال اگرچه یکی از پسرانش در نیمه دهه هفتاد دار فانی را وداع گفته اما پسر دیگرش، بنابر ادعای پیشتر رئیس فعلی کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم، دارای تابعیت مضاعف از کشورهای کانادا و انگلستان است. افزون بر این، کوچکترین دختر رئیس دولت نیز اگرچه بیشتر با شوآف های همسرش (کامبیز مهدی زاده) شناخته می شود اما حضور خلق الساعه او در میان اعضای هیات علمی گروه بافت سلولی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بدون طی مراحل قانونی و احراز صلاحیت علمی، حواشی زیادی را ایجاد نمود.

لازم به ذکر است، این تنها نگاهی کوتاه بر زندگانی فرزندان رئیس جمهور، بعنوان مُشتی از خروار آقازاده های دولتمردان در خارج و داخل کشور بود که واکاوی یکایک ایشان، مثنوی هفتاد مَن کاغذ خواهد طلبید اما با همین مثال ساده می توان دریافت که سطح دغدغه های فرزندان مسئولان، از زمین تا آسمان با مردم عادی متفاوت است! با این همه، باید از رئیس جمهور حقوقدان پرسید که با توجه به اظهارات اخیرش درباره فرزندان مسئولین، آیا ناکامی دولت تحت امرش در جنگ کنونی اقتصادی، نتیجه بیرون گود نشستن و حضور نداشتن آقازادگان ایشان در خط مقدم نبرد نیست؟!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس