طرح آبزیان گتوند می تواند الگوی موفقی برای کشور باشد


طرح آبزیان گتوند می تواند الگوی موفقی برای کشور باشد

دزفول-ایرنا- رئیس سازمان شیلات کشور گفت: طرح مجتمع فوق متراکم تکثیر و پرورش آبزیان در روستای دو پیران بخش مرکزی گتوند می تواند یک الگوی موفقی برای استان و کشور باشد.

نبی اله خون میرزائی پنجشنبه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی نخستین و بزرگترین طرح مجتمع متراکم و فوق متراکم تکثیر و پرورش آبزیان کشور در گتوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح یک زنجیره کامل تولید و پرورش آبزیان است که به مدد نیروی انسانی در استان خوزستان و سرمایه گذاران خوب آغاز شد.

وی ادامه داد: طرح مجتمع متراکم و فوق متراکم تکثیر و پرورش آبزیان گتوند ضمن رعایت مسایل زیست محیطی و صرفه جویی در مصرف آب، زنجیره ارزش کاملی را دارد که ارزش محصولات تولیدی را به نهایت صرفه جویی می رساند.

رئیس سازمان شیلات کشور گفت: این طرح هم برای کشور و هم استان خوزستان می تواند یک الگوی موفقی باشد و شیلات نیز متعهد شده است که در زمینه انتقال دانش فنی و تسهیلات مورد نیاز طرح کمک کند.

خون میرزائی افزود: استان خوزستان در زمینه آبزی پروری ضمن کسب رتبه نخست آبزی پروری کشور، این وضعیت توسعه یک وضعیت پایداری است و این میزان تولید ادامه دار خواهد بود.

وی ادامه داد: نیروی انسانی دراستان خوزستان هم در مراکز تحقیقاتی و هم در بخش اجرا و بخصوص در سرمایه گذاران و نیروهای بهره برداری که هستند سرمایه انسانی بی بدیلی است که این موفقیت را برای استان خوزستان به دست آورده است.

برنامه ریزی شیلات کشور برای مشاغل خرد خانگی در زمینه آبزیان

رئیس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه برای مشاغل خرد شهرستان، استان و کشور در زمینه آبزی پروری برنامه های خوبی طراحی شده است، گفت: این طرح در سطح استان خوزستان به عنوان یکی از استان های پیشتاز در حال اجرا است و در زمینه مشاغل خرد هم به هر میزانی که تقاضا برای مشاغل خرد در سطح شهرستان باشد هم کمک های اعتباری و هم تسهیلاتی پرداخت می شود تا به نتیجه برسیم.

خون میرزائی گفت: شهرستان گتوند شرایط اقلیمی آب، خاک و توانمندی نیروی انسانی برخوردار است و برای ما بیکار ماندن نسل جوان این منطقه سخت است.

وی افزود: به عنوان بخش اجرا، اداره کل شیلات استان خوزستان و حوزه ترویج و تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی آمادگی دارند یک بسته آموزشی برای جوانان جویای کار با همکاری فنی حرفه ای، آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها ارائه و آموزش دهند و تسهیلات مورد نیاز برای آبزی پروری را فراهم کنند.

رئیس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه این سازمان آمادگی ایجاداشتغال خرد در منازل را دارد، افزود: جوانان جویای کار می توانند در زمینه آبزی پروری در منازل با استفاده از انشعابات آب خانگی برای خودشان ایجاد اشتغال درآمد کسب کنند.

خون میرزائی در پایان گفت: در زمینه کلان نیز تاکید شده از نیروهای بومی در طرح مجتمع متراکم و فوق متراکم تکثیر و پرورش آبزیان استفاده شود و تربیت و آموزش را که به شیلات ارتباط دارد انجام می دهیم.

به گزارش ایرنا، در آیینی روز پنجشنبه عملیات اجرایی نخستین و بزرگترین طرح مجتمع متراکم و فوق متراکم تکثیر و پرورش آبزیان کشور با حضور استاندار خوزستان، رئیس سازمان شیلات کشور، فرماندار گتوند نماینده مردم شوتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل، مسئولان استانی و شهرستانی در روستای دوپیران بخش مرکزی گتوند آغاز شد.

به گزارش ایرنا شهرستان گتوند با برخورداری از رودخانه کارون، استخرها، کانال‌های آبیاری کشاورزی، دریاچه سدهای تنظیمی گتوند و سد گتوندعلیا از ظرفیت بالایی در زمینه آبزی پروری برخوردار است و ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های شیلات استان خوزستان را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)