کشاورز مصدوم در تکاب با بالگرد امداد هوایی به زنجان اعزام شد


کشاورز مصدوم در تکاب با بالگرد امداد هوایی به زنجان اعزام شد

مهاباد - ایرنا- مدیر شبکه بهداشت تکاب گفت: یک مصدوم بدحال که بر اثر سانحه در زمین کشاورزی دچار شکستگی کامل پا شده بود به علت وخیم بودن اوضاع جسمی توسط بالگرد امداد هوایی به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان اعزام شد.

علی سعیدی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مصدوم حادثه دیده یک کشاورز ۵۶ ساله از اهالی روستای "عربشاه اوریات " بخش تخت سلیمان این شهرستان است که عصر امروز هنگام فعالیت در زمین زراعی خود بر اثر سهل‌انگاری به داخل دستگاه خرمن‌کوب فرو رفته و از ناحیه پای راست و لگن دچار مصدومیت شدید گردید.

وی بیان کرد: بر اثر این سانحه ساق پای راست این مرد ۵۶ ساله به طور کامل شکسته و لگن وی نیز دچار جراحت شد که خون‌ریزی شدیدی به دنبال داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تکاب ادامه داد: کادر درمانی و آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی این شهرستان پس از اطلاع یافتن از این حادثه بلافاصله به روستای دورافتاده عربشاه اوریات در ۶۵ کیلومتری تکاب اعزام شدند و این کشاورز روستایی را که وضعیت جسمی نامناسبی داشت به بیمارستان شهدا تکاب منتقل کردند.

سعیدی با بیان اینکه انتقال سریع وی به بیمارستان توسط اورژانس ۱۱۵ موجب دریافت کمک‌های فوری و درمان اولیه و پایدار شدن وضعیت مصدوم شد، اظهار داشت: با توجه به شکستگی کامل ساق پای این مصدوم، در صورت عدم جراحی به موقع احتمال قطع پای وی وجود داشت و از این رو با هماهنگی‌های انجام یافته، بالگرد امداد هوایی مرکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان برای انتقال وی عازم تکاب شد.

وی اضافه کرد: پس از پایدار شدن وضعیت جسمی و انجام اقدامات اولیه پزشکی و درمانی، این کشاورز روستایی توسط بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان اعزام شد و تحت درمان و جراحی قرار گرفت.

وی افزود: انتقال به موقع این مصدوم بدحال توسط بالگرد امداد هوایی به مرکز درمانی مجهز در استان زنجان مانع از بروز مشکلات حاد جسمی و جلوگیری از قطع پای راست وی گردید.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که با وجود جاده‌های سخت‌گذر و محورهای مواصلاتی نامناسب از امکانات پزشکی و درمانی ضعیف رنج می‌برد؛ این شهرستان از بهمن ماه ۱۳۹۷ تحت پوشش خدمات مرکز اورژانس هوایی استان زنجان قرار گرفته و تاکنون ۱۰ عملیات امدادی موفق توسط این مرکز در تکاب انجام و موجب نجات جان بیماران بدحال شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر