چهار نوع سامانه ضد سرمازدگی در مراغه بومی‌سازی شد


چهار نوع سامانه ضد سرمازدگی در مراغه بومی‌سازی شد

مراغه - ایرنا - معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه مراغه از بومی‌سازی چهار نوع سامانه ضد سرمازدگی در این شهرستان خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها از سوی تولیدکننده های داخلی، بومی‌سازی شده است.

به گزارش ایرنا، سید علی موسوی حسینی روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از محصولات ضدسرمازدگی «باغوان» که با حضور علیزاده نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسوولان شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: سامانه ضدسرمازدگی B۱، سامانه هوشمند ضدسرمازدگی B۱ پلاس، سامانه هوشمند بادران ۳۰ هزار و سامانه هوشمند بادران ۴۵ هزار، چهار دستگاهی هستند که از سوی تیم فنی و مهندسی پیشگامان صنعت کشاورزی باغبان (باغوان) بومی سازی و ساخته شده اند.
وی گفت: مساحت تحت پوشش این دستگاه ها ۲ تا ۱۰ هکتار بوده و این دستگاه ها علاوه بر محافظت از باغات و اراضی کشاورزی به رشد، رنگ دهی و طراوت طبیعی محصولات کمک می کنند.
وی افزود: کارخانه تولید این محصولات در زمینی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ مترمربع و با سرمایه گذاری اولیه ۳.۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و با ایجاد اشتغالزایی به صورت مستقیم برای ۹ نفر و غیرمستقیم ۱۸ نفر راه اندازی شده و به تولید انبوه رسیده است.

چهار نوع سامانه ضد سرمازدگی در مراغه بومی‌سازی شد
فرماندار مراغه این شهرستان را یکی از قطب های کشاورزی و باغ شهر کشور دانست و گفت: این شهرستان با بیش از ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی توانسته است سالانه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان کسب درآمد کند.
موسوی حسینی گفت: متاسفانه نبود صنایع تبدیلی یکی از مهمترین کمبودهای حوزه کشاورزی در شهرستان است که در صورت راه اندازی صنایع تبدیلی می توان با ۱۰ درصد محصولات تولیدی شهرستان بیشتر از این مقدار کسب درآمد و اشتغالزایی ایجاد کرد.
وی به خسارات های حوزه کشاورزی شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه سالانه ۲۰ تا ۴۵ درصد محصولات کشاورزی شهرستان بر اثر آفات، تگرگ و سرما از بین می رود و بیش از یک هزار میلیارد تومان خسارت وارد می شود.
وی ادامه داد: در مقابل این میزان خسارات سالانه فقط ۱۵ میلیارد تومان بیمه کشاورزی به کشاورزان شهرستان پرداخت می شود که این میزان رقم بسیار ناچیزی است.
فرماندار مراغه خاطرنشان کرد: بهره برداری از محصولات این چنینی باعث می شود که خسارت وارده به حوزه کشاورزی شهرستان به حداقل رسیده و میزان ثروث و درآمد مردم و شهرستان افزایش یافته و به موجب آن شاهد توسعه اقتصادی و همچنین توسعه سایر حوزه ها باشیم.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟