بازداشت 130 آمریکایی، پس از به خشونت کشیده شدن تظاهرات


بازداشت 130 آمریکایی، پس از به خشونت کشیده شدن تظاهرات

تظاهرات ضد اقدامات پلیس، در شهر‌های مختلف آمریکا ادامه دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، تظاهرات ضد اقدامات پلیس آمریکا در شهر‌های مختلف این کشور همچنان ادامه دارد.
ساکنان لوئیزویل و کنتاکی دیشب راهی خیابان‌ها شدند. در حدود ۱۳۰ نفر پس از به خشونت کشیده شدن تظاهرات بازداشت شدند.
این تظاهرات پس از آن صورت گرفت که دادگاه افسران پلیسی را که عامل قتل بیانا تیلور در ماه مارس بودند تبرئه کرد. در جریان این تظاهرات، دو افسر پلیس هدف گلوله قرار گرفتند و زخمی شدند. تظاهرات همچنین به دیگر شهر‌های آمریکا گسترش یافته است.
پس از آنکه افسران عامل قتل بیانا تیلور زن سیاه پوست تبرئه شدند صد‌ها نفر راهی خیابان‌های لوئیزویل شدند. این زن ۲۶ ساله در ماه مارس در خانه اش بود که پلیس به خانه وی هجوم برد و وی را به قتل رسانید. پلیس چندین بار به سمت وی شلیک کرد. هیچ سلاح و یا مواد مخدری در خانه وی کشف نشد.
وی افزود: برای چندین ماه، تظاهرات مسالمت آمیز بود، اما این بار تظاهرات به خشونت گرایید و شاهد زخمی شدن دو افسر پلیس بودیم.

در ادامه رابرت اسچرودر رئیس پلیس لوئیزویل گفت: در ساعت ۸ شب ما به منطقه رفتیم و جمعیت زیادی در آنجا بودند. بر اثر تیراندازی، دو نفر از ماموران پلیس ما زخمی شدند. هم اکنون این افسران در بیمارستان تحت درمان قرار دارند. حال یکی از آن‌ها با ثبات است ودیگر افسر نیز تحت عمل جراحی قرار دارد.
پلیس یک نفر را در ارتباط با این تیراندازی بازداشت کرده است.
در ادامه خبرنگار گفت: افراد زیادی بازداشت شدند و مقررات منع رفت و آمد تا روز‌های آینده تمدید شده است. این تظاهرات‌ها، به خاطر مسئوولیت پذیر نبودن پلیس در رابطه با قتل بیانا تیلور و بسیاری از موارد دیگر همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل