رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره روند فزاینده شیوع کرونا هشدار داد


رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره روند فزاینده شیوع کرونا هشدار داد

اهواز- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با ابراز نگرانی از روند فزاینده شیوع کرونا در خوزستان گفت: 9 شهر استان شامل اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر و ایذه در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

به گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر فرهاد ابول نژادیان پنجشنبه با بیان اینکه شهرهای مسجدسلیمان، رامهرمز ، دزفول، شادگان و لالی در وضعیت نارنجی با تعریف پرخطر قرار گرفته‌اند، اظهارداشت: سایر شهرستان‌های استان خوزستان نیز در وضعیت زرد با تعریف خطر متوسط قرار دارند.

وی روند شیوع کرونا در استان را افزایشی و نگران کننده دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی با توجه به این وضعیت اعلام می‌کند که استان در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

دبیر ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان ادامه داد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حد پایینی رسیده و گویا ترس مردم از کرونا ریخته شده است و این درحالی است که میزان انتقال بین فردی با توجه به جهش‌های ژنتیکی به حد بسیار بالاتری نسبت به گذشته رسیده و قدرت آلوده‌سازی آن به‌ویژه میان اعضای یک خانواده افزایش یافته است.

ابول‌نژادیان از مردم استان خواست همانند روزهای نخست به رعایت موارد بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک توجه داشته باشند و در هیچ تجمعی شرکت نکنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطرنشان کرد: علاوه بر این توصیه می‌شود تا سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

خوزستان حدود نیمه مرداد ازوضعیت قرمز خارج و به حالت زرد درآمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟