تمام شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند


تمام شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

تبریز- ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه همه شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز کرونایی هستند، گفت: این وضعیت برای نخستین بار در استان اتفاق افتاده است.

دکتر محمدحسین صومی پنجشنبه شب در گفت و گوی خبری اعلام کرد: یکهزار نفر به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۰ بیمار جدید شناسایی شده و در این مدت ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند.

وی عدم رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی را علت وضعیت قرمز استان عنوان کرد.

صومی با انتقاد از دورهمی ها و برگزاری مراسم ترحیم گفت: عامل افزایش مرگ و ابتلا به کرونا در استان کسانی هستند که پروتکل ها را رعایت نمی کنند .

وی اظهار امیدواری کرد: با همراهی مردم در هفته های آتی وضعیت استان بهتر شود.

پویش ماسک کویید در تبریز راه اندازی شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از راه اندازی پویش " ماسک کویید " در تبریز خبرداد و گفت: این پویش به منظور اطلاع رسانی در زمینه کرونا راه اندازی شده است.

دکتر عباسعلی درستی اظهار کرد: در این طرح دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز شرکت دارند و با استقرار در مناطق مختلف شهر آگاهی لازم را در جهت کنترل ویروس کویید 19 به شهروندان ارائه می دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم امروز گفت: تاکنون ۴۳۶ هزار و ۳۱۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۵ هزار و ۱۵ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری اعلام کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان