دومین موزه پست کشور در رشت راه اندازی می شود


دومین موزه پست کشور در رشت راه اندازی می شود

رشت - ایرنا - معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران از راه اندازی دومین موزه پست کشور در رشت خبر داد و گفت: بنا داریم این موزه برای روز رشت، دیماه امسال رونمایی شود.

رمضانعلی سبحانی فر عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از ساختمان قدیمی پست گیلان در رشت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت پست در گیلان یکی از غنی ترین پست های ما هم به لحاظ ساختمانی و هم به لحاظ قدمت است و درصدد هستیم در قالب موزه سوابق گذشته را در اختیار مردم بگذاریم تا با بازدید آن از فرهنگ و پیشینه گذشته بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: موزه پست گیلان به عنوان دومین موزه پست کشور بعد از تهران را ه اندازی خواهد شد و لوازم، ‌ ابزار، مکاتبات و سرویس ها و خدماتی که پست در ان زمان ارائه می کرد را به نمایش عموم خواهیم گذاشت.

وی با اشاره به اهمیت پست گفت: پست قدیمی ترین دیوان سالاری کشور است که به صورت رسمی و غیر رسمی در یک ساختار مناسب به مردم، دستگاه ها و دولت ها خدمت رسانی می کرده اند و فعالیت قاصدها و چاپارها که از دوره هخامنشیان بنا شده بود، نمونه هایی از این دست است.

سبحانی فر اضافه کرد: ساختار اداری غیر رسمی از گذشته دور با تاریخ ایران عجین شده و به همین واسطه پست در اصل از زبان فارسی به دیگر زبان ها نفوذ و روایج یافته است و در بحث ساختار رسمی نیز قدیمی ترین ساختاری است که ایجاد شده و از سال ۱۲۹۴ ساختار آن به طور رسمی تدوین شده و باید از پیشینه خود استفاده مناسب را داشته باشیم.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در همین راستا، ساختمان قدیمی در سیستان و بلوچستان در حال تبدیل شدن به موزه و مدرسه است که هم از فضا به طور صحیح استفاده و هم فرهنگ سازی شود.

انعقاد تفاهم نامه بین پست و وزارت میراث فرهنگی در جهت حمایت از جهش تولید

سبحانی فر با بیان اینکه بار ترافیکی ما در سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون مرسوله بوده است، اظهار داشت: از این تعداد بار ترافیکی مرسولات رضایت نداریم و باید فرهنگ سازی شود تا مردم به صورت نیابتی بسیاری از کارهای شان را به شرکت پست بسپارند و همزمان با الکترونیکی شدن امور در ادارات باید بخش فیزیکی آن توسط پست انجام شود که در حال سرعت بخشی به این موضوع هستیم.

وی با اشاره به تغییر ذائقه مردم و استفاده هر چه بیشتر از فضای الکترونیکی اظهار داشت: همانند بسیاری از نقاط دنیا در کشور ما نیز بتدریج فرهنگ خریدهای اینترنتی در حال شکل گیری است؛ از این رو، تفاهم نامه ای بین پست و وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری بزودی با بسته های حمایتی و به منظور حمایت از جهش تولید انجام می شود تا از اقصی نقاط روستاهای کشور بتوانیم مرسولاتی همچون صنایع دستی را به داخل و خارج از کشور ارسال کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به اینکه ۳۰ درصد بار ترافیکی پست خریدهای اینترنتی است، اظهار داشت : این میزان نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است ودر حال تقویت زیر ساخت های شرکت پست رشت هستیم تا ۲ ماه آینده این بار را به صورت ریلی به گیلانحمل کنیم.

شرکت در جلسه شورای اداری شرکت پست گیلان نیز از برنامه های مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در گیلان بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود