6 طرح عمرانی، خدماتی، فرهنگی در گتوند افتتاح شد


6 طرح عمرانی، خدماتی، فرهنگی در گتوند افتتاح شد

دزفول-ایرنا- 6 طرح عمرانی خدماتی و فرهنگی در آیینی روز پنجشنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان گتوند به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا این طرح ها شامل کتابخانه عمومی شهر جنت مکان، نخستین کلینیک تخصصی پزشکی بیمارستان ۳۲ تختخوابی کارون، زیرسازی، پیاده روسازی و آسفالت خیابان مسکن مهر، نخستین جایگاه سوخت پیاده رویی خوزستان، زمین چمن طبیعی فوتبال صالح شهر و سیستم آبیاری تاکستان انگور در بخش مرکزی شهرستان گتوند است..

6 طرح عمرانی، خدماتی، فرهنگی در گتوند افتتاح شد

استاندار خوزستان درحاشیه افتتاح این طرح ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی شهر جنت مکان گتوند افزود: کتاب و کتابخوانی ریشه و اساس توسعه است و جامعه را شکل می دهد.

غلامرض شریعتی افزود: باید در تمام نقاط استان و شهرها به اندازه کافی کتاب و کتابخانه داشته باشیم تا روند توسعه پایدار استان خوزستان طی شود و استان در دهه های آینده در این مسیر پیشگام باشد.

وی به افتتاح نخستین کلینیک تخصصی بیمارستان ۳۲ تختخوابی کارون گتوند اشاره کرد و گفت: این کلینیک تخصصی بسیار ارزشمند و در شان مردم گتوند است و متخصصان مختلفی در این کلینیک خدمات ارائه می دهند.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح زیرسازی، اجرای سپتیک، جدول گذاری و آسفالت خیابان مسکن مهر گتوند افزود: ساکنان مسکن مهر به علت مشکلات این منطقه بسیار شاکی و گله مند بودند که با وجود سکونت بیش از هشت سال از ابتدایی ترین زیرساخت ها برخوردار نبودند.

استاندار خوزستان افزود:امسال با تفاهم نامه سه جانبه بین شهرداری گتوند، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان زیرسازی و آسفالت آن انجام شد و مسکن مهر وضعیت مناسبی پیدا کرد، که قرار است سیستم فاضلاب این منطقه نیز رفع شود.

افتتاح نخستین جایگاه سوخت پیاده رویی خوزستان در گتوند

6 طرح عمرانی، خدماتی، فرهنگی در گتوند افتتاح شد

استاندار خوزستان با اشاره به افتتاح نخستین جایگاه سوخت پیاده رویی(بنزین) گتوند بخش خصوصی با همکاری شهرداری گفت: در روند اجرای این جایگاه سوخت مشکلات جدی بود و عملیات اجرایی این طرح مدت ها معلق ماند که با حمایت ها و پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و شهردار گتوند تکمیل و به بهره برداری رسید.

شریعتی ادامه داد: طرح آبیاری مدرن و قطره ای تاکستان انگور گتوند از طرح های کشاورزی افتتاح شده در این شهرستان است، که این تاکستان به عنوان نخستین تاکستان محصول انگور را روانه بازار می کند.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح زمین چمن طبیعی صالح شهرگتوند گفت: این پروژه نیز برای جوانان و ورزشکاران این منطقه افتتاح شد و امید است مشکلات زیرساخت های شهرستان هر چه سریعتر رفع شود.

حمایت و پشتیبانی از شرکت لاستیک خوزستان در گتوند با هدف اشتغال پایدار

استاندار خوزستان در خصوص شرکت لاستیک خوزستان در گتوند نیز گفت: با حمایت و پیگیری شیفت سوم خط تولید این شرکت فعال شد.

شریعتی به مشکلات شرکت لاستیک خوزستان اشاره کرد و افزود: با پیگیری و کمک نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و فرماندار گتوند قرار است از طریق بانک صنعت معدن و کمک های فنی اعتباری به این شرکت کمک کنیم تا خط جدیدی در این شرکت راه اندازی شود.

وی به ممنوع شدن واردات تیوب با هدف حمایت و پشتیبانی از شرکت لاستیک خوزستان اشاره کرد و افزود: با پیگیری های صورت گرفته از طریق معاون اول رئیس جمهور واردات تیوپ قطع و ممنوع شد و این شرکت متعهد شد که تمام تیوپ مورد نیاز کشور را تامین کند.

استاندار خوزستان در پایان گفت: با اقداماتی که در سال های اخیر برای حمایت از این شرکت در جهت اشتغال پایدار انجام شده، مردم مطمئن باشند که با این روند شرکت تعطیل نخواهد شد و با تمام توان تولید می کند.

به گزارش ایرنا، کتابخانه عمومی شهر جنت مکان گتوند در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و ۲۸۰ متر زیربنا با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۵۸۳ میلیون ریال احداث و تجهیز شده است.

عملیات اجرایی احداث این کتابخانه در سال ۱۳۹۳ آغاز شد که زمین آن از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر جنت مکان گتوند تامین شده است.

بخش مخزن، سالن مطالعه خواهران و برادران، بخش کودک، کافی نت و بخش امانات از جمله بخش های این کتابخانه است.

6 طرح عمرانی، خدماتی، فرهنگی در گتوند افتتاح شد

کلینیک تخصصی بیمارستان گتوند از دیگر طرح های افتتاح شده با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال و ۶۴۰ مترمربع زیربنا اجرا شد، که اعتبار ساخت این کلینیک از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی دزفول و با پیگیری‌های سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و فرماندار گتوند تامین شد.

سیستم آبیاری مدرن تاکستان انگور و باغ مرکبات در بخش مرکزی گتوند با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال شامل لوله گذاری، نصب پمپ و دستگاه تصفیه آب با هدف کاهش مصرف آب و افزایش تولید و کیفیت محصولات کشاورزی در مدت ۲ سال توسط بخش خصوصی اجرا شد.

نخستین چمن طبیعی فوتبال صالح شهرگتوند نیز بعد از ۱۲ سال تعطیلی با هفت هزار متر مربع مساحت و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات شهرداری، توسط شهرداری و شورای اسلامی صالح شهر در مدت سه ماه تکمیل و افتتاح شد.

شهرستان گتوند با پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، سماله و نیز ۴۵ روستا در شمال استان خوزستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ گرجستان صعود کرد؛ سروش رفیعی از خوشحالی بال درآورد!