هنرمندان بجنوردی با اجرای یک اثر نمایشی قرق کرونا را شکستند


هنرمندان بجنوردی با اجرای یک اثر نمایشی قرق کرونا را شکستند

بجنورد- ایرنا- با گذشت چند ماه از شیوع ویروس کرونا که موجب تعطیلی فعالیت‌های هنری شده بود، هنرمندان هنرهای نمایشی بجنورد، شامگاه پنجشنبه با به صحنه بردن نمایش «مکث روی ریشتر هفتم»، به این سکوت چندماهه پایان دادند.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی پنجشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: این اثر نمایشی به نویسندگی محمدرضا آریانفر، با کارگردانی محمد کریم آبادی و با مجوز شورای ارزشیابی و نظارت بر اجرای نمایش بجنورد، به مناسبت هفته دفاع مقدس در تالار حافظ روی صحنه رفته است.

ابوالحسن حیدری افزود: محمد کریم آبادی، محمد ساکی، علی اسماعیل زاده، ساحل خسروی و مولود سعادت خواه، بازیگران این نمایش ۵۰ دقیقه ای هستند که اثری متفاوت در خصوص دفاع مقدس را نقش آفرینی می کنند که شکست های مداوم زمان در طول نمایش، ابهام های مختلف و قضاوت هایی را در ذهن مخاطب ایجاد می کند و شخصیت اصلی آن در سفری اجباری به مناطق جنگ زده جنوب، ناخواسته پا بر روی یک مین می گذارد و...

وی تصریح کرد: نمایش مکث روی ریشتر هفتم، از امروز تا ۱۱ مهرماه، هر شب ساعت ۱۹ به روی صحنه می رود که به دلیل شرایط کرونایی با ظرفیتی محدود و رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود.

حیدری افزود: این نمایش به تهیه کنندگی معاونت فرهنگی سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی تولید شده است.

استان خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارای ۹ سالن سینمایی و ۱۲ سالن نمایش است.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه وارد شرایط قرمز کرونایی شده است.

شیوع ویروس کرونا با تعطیلی فعالیت های فرهنگی و هنری، به این بخش خسارات سنگینی وارد آورده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!