شبیه‌سازی عملیات فتح‌المبین در مرودشت


شبیه‌سازی عملیات فتح‌المبین در مرودشت

شیراز-ایرنا- شهرستان مرودشت همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس حال و هوای خاصی گرفته و روایت فاتحانه عملیات فتح المبین که به عنوان فتح الفتوح رزمندگان اسلام شناخته می‌شود در این خطه در حال شبیه سازی و اجرا است.

دوران هشت ساله دفاع مقدس یکی از درخشان ترین عرصه های دفاع و نقطه عطفی در عمر انقلاب اسلامی محسوب می شو، هنگامه ای که ملت ایران از پیر و جوان،زن و مرد گرفته تا فقیر و غنی در اتحادی بی‌نظیر به مصاف با دشمن متجاوز بعثی رفتند که به پشتوانه یک دنیا قدرت و ثروت، فکر خبیثانه تجاوز به خاک ایران را در سر پرورانده بود اما در این سمت با سدی بنام عشق ،ایثار و شجاعت مواجه و عقب رانده شد.

عملیات فتح‌المبین در تاریخ ۲ فروردین ۱۳۶۱ در محور شوش، رودخانه کرخه، جاده‌ اهواز – اندیمشک و غرب دزفول، به منظور آزادسازی مناطق اشغال شده‌ای همچون، سایت ۴ و ۵ رادار و همچنین ده‌ها روستا و همچنین دور کردن شهرهای شوش، اندیمشک، دزفول و جاده‌ اهواز - اندیمشک، از تیررس آتش توپخانه‌ عراق، به طور مشترک توسط سپاه پاسداران انقلاب و ارتش جمهوری اسلامی ایران و با رمز یا زهرا، یا زهرا، یا زهرا اجرا شد و در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۶۱ بعد از تلفات بسیار سنگین با پیروزی قاطع رزمندگان ایرانی و رسیدن به اهداف تعیین شده خاتمه یافت.

در چهلمین سالگرد دفاع مقدس و از یکم تا ۶ مهرماه جاری رزمایش بزرگ عملیات فتح المبین،شاخص‌ترین برنامه این هفته در استان فارس هر شب بعد از نماز مغرب و هشت در مرودشت و مجاور پل خان و تپه شهدای گمنام این شهرستان در حال اجرا است.

اولین شب از رزمایش بزرگ دفاع مقدس با محوریت همایش تجلیل از تنها شهیده زن شهرستان مرودشت "شهیده راضیه کشاورز" و تجلیل از زنان ایثارگر و شبیه سازی عملیات فتح المبین در تپه شهدای گمنام مرودشت با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس و عموم مردم برگزار شد.

این مراسم در دومین شب نیز با محوریت یادواره سرداران و هزار و ۲۰۰ شهید والا مقام شهرستان مرودشت و شبیه سازی عملیات فتح المبین در تپه شهدای گمنام مرودشت با حضور سردار غلامحسین غیب پرور جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی و سردار سرتیپ دوم پاسدار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس برگزار شد.

شبیه‌سازی عملیات فتح‌المبین در مرودشت

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی مرکزی امام علی در این مراسم گفت: مردم شهرستان مرودشت دین خود را با تقدیم هزار و ۲۰۰ شهید و هزاران جانباز و آزاده و ایثارگر به نظام و انقلاب ادا کردند.

سردارسرتیپ پاسدارغلامحسین غیب‌پرور از رشادت‌ها و دلاور مردی های رزمندگان این شهرستان در دوران دفاع مقدس ؛در قالب گردان امام محمد باقر علیه السلام و رزمندگان تیم تخریب و غواصی یاد کرد و افزود: رزمندگان و جوانان مومن و انقلابی این شهرستان علاوه بر دوران دفاع مقدس که دین خود را به انقلاب ادا کردند در دوران فتنه سال ۸۸ نیز با حضور پرشور در مرکز استان خوش درخشیدند و در قالب کمک های مومنانه همواره حرفی برای گفتن در سطح کشور دارند.

غیب پرور با بیان اینکه رمز اصلی موفقیت شهدا در زمان سختی ها و مشکلات با هم و درکنار همدیگر بودن و داشتن اتحاد و همبستگی بود ؛بیان کرد: مردم ما میراث دار صدر اسلام هستند و همواره در سختی و تنگناها باید در فضای وحدت و انسجام از مشکلات عبور کرده و خدای نکرده اجازه ندهند که این مشکلات وسختی ها آنها را از دفاع از انقلاب و نظام اسلامی باز دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی مرکزی امام علی در ادامه گفت: خون شهداء نهضت اسلامی را بیمه کرده است.

وی در ادامه با بیان بیان کرد: شهیدان زیادی از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی و حججی رفتند و قطعه قطعه شدند تا این انقلاب و اسلام بماند،لذا مسئولان و مردم بدانند که وظیفه آنان در جهت حفظ نظام و دستاوردهای انقلاب روز به روز بیشتر و سنگین ترخواهد شد.

غیب پرور در ادامه با اشاره به اینکه تمام دنیا باید بداند که مردم ما با وجود مشکلات فراوان و شرایط بیماری کرونا ؛با رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان دلداده شهدا هستند و هیچ گاه پیمان شکن نبوده وهرگز اجازه نخواهند داد که رئیس جمهور احمق آمریکا و معاندین اسلام و انقلاب برای کشور ما تعیین تکلیف کنند.

این مراسم و شبیه سازی عملیات فتح المبین تا ششم مهرماه ۹۹ هر شب بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس