مزارشریف افغانستان به دنبال تجارب تهران در مدیریت پسماند است


مزارشریف افغانستان به دنبال تجارب تهران در مدیریت پسماند است

تهران-ایرنا- معاون شهرداری شهر مزارشریف بر تمایل مدیریت این شهر به استفاده از تجارب و تجهیزات تهران در زمینه مدیریت پسماند تأکید کرد.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام روز پنجشنبه شهرداری تهران، داوود نعیمی ضمن با حضور در غرفه شهرداری تهران در نخستین نمایشگاه اختصاصی-تخصصی نمایشگاه خدمات شهری، حمل‌ونقل و ماشین‌آلات وابسته ایران در افغانستان بر اهمیت موضوع مدیریت پسماند در مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: با مشاور سازمان مدیریت پسماند پایتخت ایران تبادل نظرهای بسیاری داشتم و از سوی دیگر اطلاع دارم که تهران در زمینه فرآوری و پروسس زباله و پسماند از تجربه، تکنیک و تجهیزات فوق‌العاده و پیشرفته‌ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: مزارشریف شهری با نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر جمعیت است که متأسفانه فقط در زمینه جمع‌آوری و انتقال زباله به محل دپو فعالیت دارد و ما تمایل بسیار داریم تا برای دریافت تجربه، دانش فنی و تجهیزات پروسس و مدیریت پیشرفته پسماند از شهر تهران کمک بگیریم.

نعیمی با تأکید بر این‌که دو کشور می‌توانند از تجارب یکدیگر در حوزه‌های مختلف استفاده کنند، اظهار داشت: مخصوصا افغانستان بدون تردید می‌تواند از تجارب ویژه تهران در زمینه‌های مختلف خدمات شهری بهره‌مند شود.

وی گفت: این نمایشگاه در راستای تقویت روابط دو کشور دوست و برادر، افغانستان و ایران برگزار شده، چرا که علاوه بر تقویت روابط، به پیشرفت هرچه‌بیشتر نیز می‌انجامد و نتایج بسیار مثبتی خواهد داشت.

باید از تجربه و تخصص شهرداری تهران نهایت استفاده را ببریم

شهردار هرات نیز ضمن بازدید از غرفه شهرداری تهران در نخستین نمایشگاه تخصصی نمایشگاه خدمات شهری، حمل‌ونقل و ماشین‌آلات وابسته ایران در افغانستان بر ضرورت انتقال تجربیات مدیریت شهرب تهران به شهرداری‌های افغانستان تاکید کرد.

غلام حضرت مشفق ضمن بازدید از غرفه شهرداری تهران در نخستین نمایشگاه اختصاصی-تخصصی نمایشگاه خدمات شهری، حمل‌ونقل و ماشین‌آلات وابسته ایران در افغانستان افزود: بسیار مهم است که بتوانیم در بخش بازیافت و تفکیک زباله، فضای سبز، محیط زیست و تجهیزات ترافیکی، از تجربیات تهران بهره‌مند شویم.
وی ضمن تاکید بر این‌که چنین نمایشگاه‌هایی برای تقویت همکاری بین دو کشور بسیار مفید خواهد بود، گفت: قرار شده است طی ۲ ماه آینده نمایشگاهی در شهر اصفهان نیز داشته باشیم، اظهار امیدواری کرد که «بتوانیم تفاهم‌نامه‌های مشترکی بین دو کشور و شهرهای دو کشور امضا کنیم و به تبادل هرچه‌بیشتر تجربیات و دانش بپردازیم».

شهردار هرات اضافه کرد: ایران کشوریست که از هر لحاظ با افغانستان مشابهت‌های فراوان دارد، خصوصا در هرات ما هم‌مرز با مشهد هستیم و بسیاری از نیازهای ما می‌تواند توسط ایران از طریق شهر مشهد تامین شود.

غلام حضرت خاطرنشان کرد: از برگزاری این نمایشگاه خوشحالیم و امیدواریم امثال آن در شهر هرات نیز برگزار شود. از سوی دیگر نیز تلاش می‌کنیم تا در قسمت‌های فرهنگی و تکنیکی و تخصصی کارگاه‌هایی برگزار کنیم که از دانش و تجهیزات شهرهایی مثل تهران نهایت استفاده را ببریم.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر