300 هزار نفر در آذربایجان‌غربی عضو خانه کارگر هستند


300 هزار نفر در آذربایجان‌غربی عضو خانه کارگر هستند

مهاباد- ایرنا- دبیر خانه کارگر آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون حدود 300 هزار کارگر در تشکیلات خانه کارگر این استان عضویت دارند.

سعید مصطفی‌نژاد روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از کارگران عرصه سلامت بیمارستان شهید احمدقلی‌پور بوکان که در سالن اجتماعات فرمانداری بوکان برگزار شد، افزود: از مجموع اعضای خانه کارگر آذربایجان‌غربی ۸۲ هزار نفر آنها در شهرستان ارومیه بوده و مابقی در دیگر شهرستان‌های استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه صیانت از حقوق کارگران و رفع مشکلات این صنف اولویت خانه کارگر استان آذربایجان‌غربی است، اظهار داشت: متاسفانه از قشر کارگر به معنای واقعی کلمه حمایت نشده و این افراد قشر مظلوم جامعه محسوب می شوند.

دبیر خانه کارگر آذربایجان‌غربی اضافه کرد: حقوق و دستمزد کارگران متناسب با تورم نیست و لازم است مسوولان به قول‌هایی که نسبت به بهبود وضع معیشتی این قشر داده‌اند، عمل کنند.

وی افزود: برای اینکه قشر کارگری مورد حمایت کارفرمایان قرار گیرند، باید مهارت کافی داشته باشند تا در محیط کار مورد توجه خاص کارفرما قرار گیرند چرا اگر کارگر دارای مهارت و توانایی خاصی در کار خود باشد امکان اخراج وی فراهم نخواهد بود.

"مصطفی‌نژاد" از آموزش رایگان کارگران در سطح استان و به صورت مجازی خبر داد و بیان کرد: آموزش کارگران به صورت رایگان و در فضای مجازی صورت گرفته و آموزشی که توسط خانه کارگر انجام شده سه برابر آموزش‌های است که در مرکز فنی وحرفه‌ای انجام شده است.

کارگران بازوی جهش تولید و توسعه کشور به شمار می‌روند

300 هزار نفر در آذربایجان‌غربی عضو خانه کارگر هستند

فرماندار بوکان نیز در این آیین با تجلیل از فعالان عرصه خدمات و تولید در بوکان گفت: کارگران به عنوان بازوی جهش تولید و نیروی مولد جامعه و یکی از مهمترین طبقات اجتماعی و اقتصادی کشور به‌شمار می‌روند.

محمد امین‌زاده اضافه کرد: کارگان ابزار توسعه در هر کشور به شمار می‌روند و چرخ سازندگی و اقتصاد را با هم و دستان توانای آنها به حرکت درمی‌آید.

وی از اشتغال به عنوان یک دغدغه مهم در بوکان یاد کرد و افزود: با همکاری خانه کارگر و دیگر مسوولان شهرستان در تلاش هستیم که در عرصه تولید و اشتغال جوانان گام‌های اساسی برداشته شود.

فرماندار بوکان در این مراسم همچنین با تبریک هفته دفاع مقدس افزود: هشت سال دفاع مقدس تجلی قدرت، ایمان و رشادت‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی بود و باید این روزها گرامی داشته شود.

وی از بوکان به عنوان انبار غله استان آذربایجان‌غربی یاد کرد و افزود: تولید سالانه ۱۰۰ هزار تُن گندم در شهرستان و وجود دامداران فعال در عرصه تولید نهادهای دامی می‌طلبد که توجه خاص و ویژه به این شهرستان شود.

در این مراسم از پنج نفر از کارکنان واحد خدمات بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور بوکان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن