ابتلای بیش از 34 هزار نفر در آذربایجان‌شرقی به کرونا


ابتلای بیش از 34 هزار نفر در آذربایجان‌شرقی به کرونا

تبریز - ایرنا - جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان‌شرقی، آمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان را 34 هزار و 681 نفر اعلام کرد.

علیار راستگو روز پنجشنبه در گفت و گوی خبری اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۵۸۴ نفر از این بیماران جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان شرقی به طور میانگین روزانه ۱۵۹ نفر به این بیماری مبتلا شده و هفت نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، نسبت فوتی‌ها به کل مبتلایان کرونا در استان را ۴.۶ درصد اعلام کرد و گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در آذربایجان شرقی، پایین تر از میانگین کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی نسبت به هفته‌های اخیر افزایش یافته و به ۹۸۴ نفر رسیده است.

راستگو افزود: بر اساس آخرین آمار، ۹۰ درصد مبتلایان به بیماری کرونا در استان، بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند.

وی، شکل‌گیری تجمعات را عامل اصلی اوج‌گیری آمار مبتلایان به کرونا دانست و با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان افزود: بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عادی انگاری شرایط، روند ابتلا به بیماری کرونا در استان را افزایش داده است.

راستگو گفت: آذربایجان شرقی در زمینه غربالگری بیماران، رتبه چهارم، در زمینه معاینه و مداوای سرپایی بیماران در مراکز منتخب، رتبه نخست و در زمینه نمونه برداری از افراد مشکوک به کرونا، رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

وی با اشاره به ممنوعیت هرگونه تجمع در آذربایجان شرقی و برگزاری همایش‌ها، سمینارها و سایر مراسم‌های بخش دولتی و خصوصی، بر توجه جدی مردم استان به شیوه‌نامه‌های اعلامی وزارت بهداشت بخصوص استفاده از ماسک تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح