ظرفیت تولید خشکبار در لرستان وجود دارد


ظرفیت تولید خشکبار در لرستان وجود دارد

خرم‌آباد – ایرنا – رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ظرفیت تولید خشکبار و میوه خشک مرغوب در استان وجود دارد که باید با ارائه سیاست های تشویقی و ایجاد زیرساخت در این حوزه فعال شویم.

اسفندیار حسنی مقدم روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: زمینه توسعه باغ درختان تولید خشکبار مانند گردو، فندق، پسته، بادام و شاه بلوط در استان فراهم است و حمایت های تشویقی این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ۳۱۰ هزار تن محصول سالانه از باغ های لرستان برداشت می شود و باتوجه به اینکه شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب سبب تنوع تولید شده اکنون ۳۰ گونه درخت در باغ های استان وجود دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به برآورد اشتغال ۸۰ هزار نفر در زیر بخش باغبانی استان تصریح کرد: حمایت های آموزشی و ترویجی برای باغداران محصولات خشکباری به صورت مستمر دنبال می شود و برنامه های کنترل و مبارزه با عوامل خسارت در دستور کار قرار گرفته است.

حسنی مقدم با اشاره به برداشت ۲۱ هزار تن گردو از سطح ۱۳ هزار هکتار باغ استان بیان کرد: برداشت این محصول چندان مکانیزه نیست بنابراین سازمان جهادکشاورزی، تسهیلاتی را برای تامین ادوات و تجهیزات مورد نیاز باغداران تعریف کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا