معاون وزیر میراث: گردشگری به یک گفتمان غالب در کشور تبدیل شده است


معاون وزیر میراث: گردشگری به یک گفتمان غالب در کشور تبدیل شده است

یزد_ایرنا_ معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با حمایت‌ها و توجه ویژه دولت تدبیر و امید، حوزه گردشگری به یک گفتمان غالب در کشور تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا "ولی تیموری" روز پنجشنبه در آیین افتتاح چهار طرح گردشگری استان یزد که همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس در میبد برگزار شد افزود: مردم به صورت ملموس، آثار اقتصادی و اجتماعی گردشگری را لمس می کنند.

وی اظهار داشت: همچنین مردم از گردشگری به عنوان ابزاری برای بازیابی روحیه نشاط و انگیزه اجتماعی استفاده می کنند و اکنون سفر در سبد خانوارها قرار گرفته است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید، امور تصدی به بخش خصوصی واگذار شد و با تبیین اسناد کلان راهبردی در سطوح بین‌المللی و منطقه‌ای، حوزه گردشگری از فضای کارهای موازی خارج شد و به یک سند برنامه محور تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: با اوج تحریم‌های ظالمانه بدخواهان نظام جمهوری اسلامی اکنون از ظرفیت های سازمان تخصصی و بین المللی در تبیین در اسناد بالا دستی در حوزه گردشگری بهره مند هستیم.

تیموری ادامه داد: با یک استراتژیک بازاریابی و تنوع بخشی محصولات توانستیم گردشگری را از صرف گردشگری تاریخی و فرهنگی به گردشگری سلامت، کشاورزی، روستایی و زیارتی تبدیل کنیم و به این ترتیب به گردشگری، تنوع بخشیده شد.

وی اضافه کرد: با تنوع زیر ساخت‌های گردشگری و تغییر کاربری هایی که ایجاد شده اقامتگاه‌های بوم گردی و روستایی در دورترین نقاط کشور ایجاد شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: امروز در شهرستان میبد و نه در یک کلان شهر، یک هتل مجلل در قلب تاریخی این شهرستان که از نظر استاندارد و خدمات با هتلهای پنج ستاره کشور برابری می کند به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: پیش از این فقط شهر یزد مقصد گردشگری بود امروز با تنوع و جاذبه های گردشگری همه شهرهای این استان به مقصد گردشگران تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا چهار طرح گردشگری شامل یک مجتمع گردشگری عمومی، یک مجتمع گردشگری خدمات رفاهی بین راهی و ۲ هتل در شهرستان‌های یزد، میبد اشکذر و اردکان افتتاح شد.

طرح های یاد شده با سرمایه‌گذاری ۴۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و زمینه اشتغال ۱۰۵ نفر را فراهم کرد.

میبد در ۵۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج