مدیر حوزه‌های علمیه یزد: طلاب، مروج فرهنگ دفاع مقدس باشند


مدیر حوزه‌های علمیه یزد: طلاب، مروج فرهنگ دفاع مقدس باشند

یزد- ایرنا- مدیر حوزه‌های علمیه استان یزد گفت: طلاب و روحانیون با روحیه جهادی و انقلابی و الگوگیری از رزمندگان اسلام مروج فرهنگ ناب دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس در جامعه باشند.

حجت‌ الاسلام محمد شمس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ترویج فرهنگ متعالی دفاع مقدس در بین نسل جوان ضامن عزت و عظمت ایران در برابر دشمن است.

وی با بیان اینکه برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس تاکنون اقدام‌های خوبی توسط برخی نهادها و تشکل‌ها صورت گرفته ادامه داد: تمامی لحظات آن دوران از چنان اهمیتی برخوردار است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

مدیر حوزه‌های علمیه یزد اظهار کرد: تقویت فرهنگ دفاع مقدس و آشنا شدن نسل جوان با ثمرات آن بهترین وسیله برای شکست دادن توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی استکبار است.

شمس گفت: تبیین ابعاد مختلف آن دوران به کار و همت جمعی گسترده و همراهی مردم و مسوولان نیاز دارد و بدون شک روحانیون و طلاب می‌توانند در این عرصه بسیار نقش‌آفرین باشد.

این مسوول با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تضعیف دفاع مقدس و ثمرات آن دوران است بیان کرد: تلاش فرهنگی و اقدام جهادی موجب تحقق اهداف نظام و تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد و دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.

استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

هفته دفاع مقدس با چهار هزار برنامه از ۳۱ شهریورماه در یزد آغاز شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه