167 برنامه طی هفته دفاع مقدس در جیرفت اجرا می شود


167 برنامه طی هفته دفاع مقدس در جیرفت اجرا می شود

جیرفت - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جیرفت از اجرای 167 برنامه همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار ناصر بهروز روز پنجشنبه در دیدار با مجموعه خبرگزاری جنوب استان کرمان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بر رعایت پروتکل های بهداشتی در برنامه های هفته دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: امسال برنامه های هفته دفاع مقدس متناسب با شرایط شیوع کرونا اجرا می‌شوند.

وی برنامه های هفته دفاع مقدس جیرفت را در بخش های فرهنگی، هنری، ورزشی و مذهبی اعلام کرد و از آغاز ۱۵۰ طرح خرد عمرانی به مناسبت هفته دفاع مقدس در راستای محرومیت زدایی این شهرستان خبر داد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جیرفت، تجلیل از فرماندهان جنگ را برای اولین بار در هفته دفاع مقدس را از جمله برنامه های شاخص این هفته اعلام کرد.

وی دفاع مقدس را برگ زرینی از تاریخ ایران و جهان اسلام دانست و این را فرهنگ گره گشای شرایط امروز جامعه عنوان کرد.

سرهنگ پاسدار بهروز با بیان اینکه دفاع مقدس پایه های کشور را محکم کرد گفت: الگوی مقاومت در مقابل استکبار ثمره دفاع مقدس است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جیرفت اظهار داشت: ایستادگی کشورهای آزاده در مقابل استکبار بویژه آمریکا متاثر از فرهنگ دفاع مقدس است.

وی روحیه تواضع، فروتنی، خدمت صادقانه و مجاهدت ها را برگ های درخشان دوران دفاع مقدس عنوان کرد و این دستاوردها را از دل جنگ دانست و گفت: امروز باید تهدید و تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم.

سرهنگ پاسدار بهروز، پیشرفت های امروز صنعت موشکی را نتیجه تحریم ها و تهدیدها دانست و افزود: زمانی شرکت های خارجی ایران را تحریم کردند قرارگاه خاتم الانبیا (ص) با روحیه جهادی اقدام به ساخت پالایشگاه پارس جنوبی کردند و این مهم با روحیه تکیه بر توان داخل و تبدیل تهدید به فرصت انجام گرفت.

وی تکیه بر توان داخل را اصل مهم پیشرفت امروز جامعه و نقطه شکوفایی عنوان و بر نهادینه کردن شعار اقتصاد مقاومتی رهبری تاکید کرد.

سرهنگ بهروز محرومیت زدایی را رهاورد دفاع مقدس برشمرد و بر نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس بین نسل جوان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته فرهنگ دفاع مقدس است، گفت: مکتب حاج قاسم باید برای نسل جوان تشریح شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جیرفت، خدمت گذاری به مردم، روحیه جهادی و تبدیل تحریم و تهدید به فرصت را نتیجه فرهنگ دفاع مقدس برشمرد و اولویت مسئولان را رفع مشکلات مردم دانست و اظهار داشت: با روحیه تلاش جهادی مسئولان و تکیه بر توان داخلی باید مسائل و مشکلات را برطرف کرد.

وی به شرایط کرونایی کشور اشاره کرد و دفاع مقدس امروز را در حوزه بهداشت و درمان توسط پرستاران و پزشکان عنوان کرد.

وی بیان کرد: دفاع امروز، رعایت پروتکل های بهداشتی است تا ابعاد این بحران را کم کرده و سربازان سفید پوش خط مقدم مبارزه با کرونا با حجم زیاد مبتلایان مواجه نباشند.

کمیل بهشتیان مسئول خبرگزاری ایرنا جیرفت نیز بر ضرورت تشکیل گردان رسانه ای در مواجه با جنگ رسانه ای بیگانگان تاکید کرد و گفت: با اتحاد و همدلی رسانه در مقابل جنگ نرم دشمنان باید ایستادگی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...