ثبت اطلاعات پرداخت‌های مالی برای بنیادهای خیریه قزوین ضروری است


ثبت اطلاعات پرداخت‌های مالی برای بنیادهای خیریه قزوین ضروری است

قزوین – ایرنا - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ثبت اطلاعات پرداخت‌های مالی برای نهادهای عمومی غیر دولتی و بنیادهای خیریه قزوین در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضروری است تا از معافیت‌های مالیاتی پیش بینی شده، بهره مند شوند.  

رضا گروسی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: بر اساس بند (ح) تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کشور، تمامی دستگاه‌های موضوع ماده( ۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می‌کنند، مکلف هستند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی صرفاً از طریق حواله‌های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند.
وی اضافه کرد: اجرای این بند، می‌تواند نقشی موثری در ارتقای شفافیت عملکرد موسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد ایفا کند.
این مسوول گفت: با اجرای این تبصره، ثبت دقیق اطلاعات پرداخت‌های حمایتی، مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریه‌ها خواهد بود و به این ترتیب شفافیت در پرداخت‌های حمایتی این موسسات ممکن خواهد شد.
گروسی خاطرنشان ساخت: موسسات خیریه در تمامی کشورها از ارکان بخش رفاه اجتماعی به شمار می‌روند و در صورت نبود نظارت مناسب و دقیق بر آنها، امکان استفاده از عنوان خیریه برای پولشویی و فساد محتمل است که موجب سلب اعتماد عمومی به خیریه‌ها می‌شود.
این مسوول گفت: با توجه به این موضوع، از نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادهای خیریه استان درخواست می‌شود اطلاعات پرداخت‌های خود را در سامانه وزارت تعاون ثبت کنند تا جلوی هرگونه سوء استفاده گرفته شده و زمینه بهره مندی آنها از معافیت‌های مالیاتی فراهم آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد