پرونده‌های متعدد اتباع خارجی در قزوین با داوری حل و فصل شده است


پرونده‌های متعدد اتباع خارجی در قزوین با داوری حل و فصل شده است

قزوین – ایرنا - مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: از بدو تاسیس کمیته حل اختلاف اتباع و مهاجران خارجی در استان، پرونده‌های متعدد لاینحل که مشکلات زیادی را برای دوطرف دعوی پدید آورده بود با داوری حل و فصل شده و به صلح و سازش منجر گردیده است.

به گزارش ایرنا، بهمن عشایری روز پنجشنبه در جلسه کمیته حل اختلاف اتباع و مهاجران خارجی استان، افزود: هدف از تشکیل این کمیته، کاهش تراکم پرونده‌ها در محاکم قضایی، گسترش فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات از طریق خرد جمعی بوده است.

وی گفت: رسالت ذاتی این مرجع شبه قضایی، تسهیل در فرآیند حل اختلاف اتباع خارجی و پناهندگان در کشور مقصد است.

این مسوول افزود: تشکیل این نهاد به لحاظ سازگاری با موازین شرعی، فقهی و قانونی به لحاظ تعدد و فراوانی پرونده‌های ورودی به مراجع قضایی، برای حل و فصل دعاوی افراد و جلوگیری از اطاله دادرسی و تبعات آن، کاملا لازم و موثر بوده است.

عشایری گفت: همخوانی نتایج حاصل از تلاش این کمیته با مطلوبیت‌های نظام حقوقی و قضایی کشور و تطابق قابل قبول با اهداف آن از دلایل اقبال به این نهاد است.

وی خاطر نشان کرد: کثرت و تعدد پرونده‌های مورد رسیدگی در مراجع حل اختلاف، گویای اعتماد حاصل شده به این نهاد ارزشمند بوده که مشروعیت آن هم در نهاد فقه اسلامی و هم محاکم نظام حقوقی اثبات شده است.

در استان قزوین ۱۶ هزار نفر پناهنده، قریب به ۱۰ هزار مهاجر و حدود ۳۲ هزار تبعه غیرمجاز حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول