روشن کردن یک تلویزیون قدیمی به مدت 18 ماه دسترسی مردم به اینترنت را قطع کرد!


هنگامی که کلیه افراد ساکن روستایی کوچک با نام Aberhosan در نزدیکی شهر Machynlleth در کشور ولز بابت قطع روزانه اتصال اینترنت خود از ساعت 7 صبح طی مدت 18 ماه شکایت کردند؛ شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی پهن‌باند با نام Openreach ناچار به یافتن علت بروز این مشکل شد. شرکت Openreach روز سه‌شنبه اعلام کرد که این مشکل به‌دلیل تداخل الکتریکی ناشی از یک...

هنگامی که کلیه افراد ساکن روستایی کوچک با نام Aberhosan در نزدیکی شهر Machynlleth در کشور ولز بابت قطع روزانه اتصال اینترنت خود از ساعت 7 صبح طی مدت 18 ماه شکایت کردند؛ شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی پهن‌باند با نام Openreach ناچار به یافتن علت بروز این مشکل شد. شرکت Openreach روز سه‌شنبه اعلام کرد که این مشکل به‌دلیل تداخل الکتریکی ناشی از یک تلویزیون دست دوم قدیمی ایجاد شده است.

روشن کردن یک تلویزیون قدیمی به مدت 18 ماه دسترسی مردم به اینترنت را قطع کرد!

یک تلویزیون قدیمی موجب قطع کلیه سرویس‌های اینترنتی در یک روستا برای مدت 18 ماه شد

مایکل جونز؛ یکی از مهندسان محلی شرکت Openreach برای یافتن منبع بروز این مشکل ماه‌ها تلاش کرد و حتی بخش زیادی از کابل‌های مورد استفاده در روستا و مناطق اطراف آن نیز تعویض شد. اما نهایتا با شیوع فراگیر بیماری کووید 19 تیم مهندسی برای رفع این مشکل اسرارآمیز داخل یک اردوگاه مستقر شدند.

آقای جونز ضمن انتشار پستی در وبلاگ Openreach اعلام کرد: “ما با استفاده از دستگاهی موسوم به تحلیلگر طیفی (Spectrum Analyzer) در ساعت 6 صبح و زیر باران سیل‌آسا گردش در روستا را آغاز کردیم. این اقدام با هدف یافتن منشاء ایجادکننده نویز الکتریکی انجام شد. در ساعت 7 صبح این مشکل مجددا روی داد و دستگاه ما متوجه ایجاد نوعی تداخل الکتریکی بسیار بزرگ در روستا شد.”

این پدیده تحت‌عنوان SHINE یا نویز تکانشی سطح بالای منفرد شناخته می‌شود. در این‌حالت تداخل الکتریکی ایجاد شده توسط یک دستگاه بر اتصال پهن‌باند تاثیر می‌گذارد. به گفته آقای جونز “نهایتا مشخص شد که در ساعت 7 صبح هر روز یکی از اهالی روستا تلویزیون‌ قدیمی خود را روشن می‌کند. همان‌طور که احتمالا تصور می‌کنید؛ با اطلاع‌رسانی این موضوع به اهالی روستا آن‌ها از نقش تلویزیون دست دوم قدیمی در قطع ارتباط اینترنتی پهن‌باند شگفت‌زده شده و خانواده مذکور نیز بلافاصله پذیرفت که تلویزیون قدیمی خود را خاموش کرده و مجددا از آن استفاده نکند.

روستای Aberhosan در اواخر سال جاری از اتصال اینترنت در بستر فیبر نوری بهره‌مند خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس