چرخ تولید 64 واحد صنعتی راکد گناباد دوباره به گردش افتاد


چرخ تولید 64 واحد صنعتی راکد گناباد دوباره به گردش افتاد

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: ظرف پنج سال اخیر تاکنون پیرو رویکرد دولت تدبیر و امید در حمایت از واحدهای صنعتی و اشتغالزایی اقتصادی 64 واحد صنعتی راکد و تعطیل این شهرستان فعال شده و دوباره به چرخه تولید بازگشته‌اند.

حامد قربانی روز پنجشنبه در نشست "کلینیک صنعت" شهرستان گناباد افزود: دو واحد صنعتی تعطیل گناباد هم طی ۶ ماهه ابتدای امسال با حمایت مسوولان و دست اندرکاران ذیربط فعالیت خود را دوباره آغاز کردند و پنج واحد هم افزایش ظرفیت داشته‌اند و از مجموع ۱۷۲ واحد صنعتی این شهرستان ۱۳ واحد تعطیل و راکد هستند.

وی ادامه داد: صیانت از واحدهای تولیدی و صنعتی و معدنی و حفظ اشتغال موجود در راستای تدابیر دولت دوازدهم طی دو سال گذشته در گناباد مورد توجه خاص قرار گرفته است و از همه ظرفیتهای موجود برای هم‌افزایی بین بخشی و رفع مشکلات راه اندازی واحدهای تعطیل و نقش آفرینی بیشتر آنها در اشتغال و سرمایه گذاری منطقه استفاده می شود و در قالب ساختار کلینیک صنعت و معدن این اقدامات با قوت ادامه می یابد.

فرماندار گناباد به فعال بودن ۲۲ معدن از مجموع ۵۰ معدن این شهرستان اشاره و بیان کرد: می‌بایست تنگناها و مشکلات واحدهای معدنی گناباد نیز در نشستهای کلینیک صنعت مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گناباد نیز در این نشست هدف فعالیت کلینیکهای کشاورزی و صنعت و معدن را عارضه‌یابی و بررسی مشکلات واحدهای تعطیل و راکد اعلام کرد.

احمد سفری افزود: اگر مشکلات این واحدها با حضور مسوولان ذیربط در این کلینیک رفع نشد به کلینیک های مربوطه در سطوح استانی ارجاع می شود و تنگناها مورد بررسی قرار می گیرند و در صورتی که در آن بخشها هم این مشکلات مرتفع نشدند به کارگروههای ستاد تدبیر و تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی ارجاع می شوند.

رییس اداره صنعت و معدن گناباد هم در نشست کلینیک صنعت این شهرستان گفت: هشت درصد واحدهای صنتعی و معدنی این شهرستان تعطیل هستند و این میزان تعطیلی کمترین میزان در بین آمار مشابه شهرستانهای خراسان رضوی است.

هادی ایزدی افزود: مشکلات دو واحد تعطیل صنعتی گناباد که به دلیل کمبود سرمایه‌ثابت برای مدتی تعطیل بودند، در نشست کلینیک صنعت و معدن شهرستان بررسی و در مجموع ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به آنها مصوب شد.

تاکنون هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال برای راه‌اندازی ۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی شهرستان گناباد سرمایه‌گذاری شده است. هم‌اینک ۱۳ واحد از این تعداد تعطیل هستند.
فعالیت واحدهای صنعتی در گناباد برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

سه شهرک و ناحیه صنعتی با ۴۴۷ هکتار زمین، ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه، انبار و سیلو در شهرستان گناباد دایر است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد