امام جمعه اهل سنت: وحدت شیعه و سنی ثمره خون شهیدان است


امام جمعه اهل سنت: وحدت شیعه و سنی ثمره خون شهیدان است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: امروز وحدت اهل تشیع و تسنن ثمره خون شهیدان است که باید همه قدردان و ادامه دهنده راه آنان باشیم.

مولوی سید احمد عبداللهی روز پنجشنبه در یادواره ۶ شهید شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان افزود: جنگ همواره و همیشه با سختی‌ها و ویرانی‌ها همراه است و در آن عده‌ای به مقام شهادت نائل می‌شوند و افردی اسیر یا جانباز می‌شوند ولی جنگ تحمیلی ما دفاع مقدس بود چرا که این دفاع تضمین کننده استقلال و آزادی کشور شد.

وی گفت: ملت ایران با دفاع مقدس، استقلال خود را حفظ کرد و به تمام جهانیان فهماند که این ملت به خاطر اسلام و وطن از همه چیز خود می‌گذرد و همه با هم مدافع اسلام و انقلاب خود هستیم.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به ثمرات دفاع مقدس و خون شهیدان اظهار داشت: مهمترین و بالاترین ثمره خون شهدا، نعمت امنیت است که ما اکنون از آن بهره‌مندیم و شهدا رفتند و از جان مایه گذاشتند تا ما امروز در آسایش و آرامش باشیم و از عزت بین جهانیان برخوردار باشیم.

وی افزود: شهدای دفاع مقدس و جانبازان و آزادگان هستی خود را برای دفاع از میهن و استقلال کشور در طبق اخلاص گذاشتند و متجاوزان را با ذلت از میهن اسلامی بیرون کردند.

مولوی عبداللهی گفت: این هفته عزیز را گرامی می‌داریم و نسبت به شهدای دفاع مقدس و جانبازان و آزادگان ادای احترام می‌نماییم به خاطر اینکه آنان هستی خود را برای دفاع از میهن و استقلال کشور در طبق اخلاص گذاشتند.

وی افزود: شهدا بر گردن ما حق زیادی دارند و خداوند ما را منع کرده و گفته نسبت به شهدا کلمه مُرده را استفاده نکنید و فرموده اینها مرده نیستند بلکه مردانی هستند که بر آن عهد و پیمانی که با خدا بستند ثابت قدم، راسخ و پایدار هستند.

یادواره ۶ شهید شهر مرزی اسدیه در چهارمین روز هفته دفاع مقدس برگزار شد.

مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول