پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی استان اردبیل کاهش یافت


پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی استان اردبیل کاهش یافت

اردبیل- ایرنا - رییس کل دادگستری استان اردبیل با بیان کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی این استان گفت: طی یک‌سال گذشته، بیش از 400 هزار فقره پرونده در واحدهای مختلف قضایی استان اعم از دادسرا، دادگاه‌های بدوی، دادگاه‌های تجدیدنظر و شعب اجرای احکام رسیدگی شده است.

به گزارش ایرنا ، ناصر عتباتی روز پنجشنبه در جریان دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان اردبیل با رییس قوه قضاییه از تعیین تکلیف ۲۲ درصد از پرونده‌های انباشته شده در مراجع قضایی استان در سال گذشته خبر داد و افزود: رسیدگی دقیق و سریع به پرونده‌های مطول و مسن در استان اردبیل در اولویت پیگیری و رسیدگی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تا اردیبهشت ماه سال جاری ۵۶ هزار و ۳۳۰ پرونده در دادگستری استان ثبت شده بود که این میزان در شهریو ماه به ۴۱ هزار و ۶۱ پرونده رسیده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۷۷ درصد پرونده ها مختومه شده است، افزود: سال گذشته در دادگاه‌های تجدید نظر یک هزار و ۸۴۸ فقره پرونده ثبت شده بود که این میزان به ۶۷۵ فقره کاهش یافته است.

عتباتی اظهارداشت: بر این اساس پرونده‌های مسن مربوط به ماقبل یکم مهرماه سال ۱۳۹۸ نیز بر اساس بخشنامه ابلاغی رییس قوه قضاییه با سرعت و دقت رسیدگی شده و با این اقدام، مجموعه قضایی استان اردبیل با کاهش ۷۷ درصدی پرونده‌ها در مراجع رسیدگی، به عنوان استان برتر و نخست کشور معرفی شد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل از تعیین تکلیف ۴۸ درصد پرونده‌های مانده و مسن استان در شعب دادگاه‌های تجدیدنظر در سال گذشته خبر داد و افزود: هم‌اکنون تعداد پرونده‌های هر شعبه دادگاه تجدید نظر به زیر ۱۰۰ فقره رسیده است.

وی اضافه کرد: تلاش دستگاه قضایی استان بر این است که میزان ورودی پرونده در سال جاری با استفاده از ظرفیت واحدهای مصالحه و سازش و فعال‌سازی شوراهای حل اختلاف تخصصی، نسبت به سال قبل منفی شود.

رییس کل دادگستری استان اردبیل همچنین استفاده از فناوری روز در رسیدگی به پرونده‌های قضایی را ضروری خواند و گفت: سال گذشته تعداد یک میلیون و ۶۷۰ هزار فقره ابلاغ شامل ۸۹ درصد اوراق قضایی به صورت الکترونیک ابلاغ شد و هدف نهایی مجموعه قضایی استان این است که این میزان در سال جاری به ۹۷ درصد برسد.

عتباتی برخورد جدی و قاطع با برهم زنندگان نظم عمومی و امنیت اجتماعی از طریق جرایم خشن قمه‌کشی و نزاع جمعی را از جمله مطالبات مردم و وظایف دستگاه قضایی برشمرد و افزود: امنیت مهم‌ترین مطالبه و دغدغه مردم است و دستگاه قضایی با مجازات‌های تکمیلی از قبیل تبعید، جلوی ناامن‌کنندگان جامعه را می‌گیرد.

وی حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی را یادآور شد و گفت: کمیته حمایت قضایی در استان فعال بوده و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را بررسی و نسبت به رفع آن اقدام می‌کند.

وی بیان کرد:دادگستری استان اردبیل با کانون‌های فساد در این استان مبارزه جدی داشته و چندین پرونده مربوط به اختلاس در شرکت‌های خصوصی و شهرداری اردبیل بویژه مجتمع گوشت اردبیل کشف شده است.

رییس قوه قضاییه برای یک دیدار یک روزه پنجشنبه وارد استان اردبیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !