اکیپ پزشکی به مناطق محروم شاهین‌دژ اعزام شد


اکیپ پزشکی به مناطق محروم شاهین‌دژ اعزام شد

مهاباد- ایرنا- مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: اکیپ جامعه پزشکی به مناسبت هفته دفاع مقدس برای معاینه رایگان بیماران نیازمند به مناطق محروم این شهرستان اعزام شد.

اسماعیل فرحناک روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تیم‌های پزشکی برای ارایه خدمات پزشکی به روستای «اوزون سلفی» از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ اعزام شد و به روستاییان ساکن در این روستا و دیگر روستاهای اطراف آن به طور رایگان خدمات پزشکی ارایه کردند.

وی با بیان اینکه این روستای محروم ۸۰ نفر جمعیت دارد، اضافه کرد: تیم پزشکی در مجموع خدمات مشاوره مامایی و پزشکی، آموزش مقابله با کرونا، تزریقات و پانسمان، غربالگری اولیه بیماری‌های مختلف مانند فشار خون و قند خون را به اهالی این روستا ارایه کردند.

مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ با بیان اینکه اعزام اکیپ‌های پزشکی همچنان تا پایان سال ادامه دارد، گفت: شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ به همکاری بسیج جامعه پزشکی این شهرستان در نیمه نخست امسال ۱۱ تیم پزشکی عمومی و متخصص را به مناطق محروم و کم‌برخوردار این شهرستان اعزام کرد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۲۴ تیم برسد.

فرحناک با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر هزار نفر در قالب طرح شهید رهنمون از خدمات رایگان بهداشتی بهرمند شده‌اند، اظهار داشت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به روستاهای محروم یکی از تاثیرگذارترین طرح‌های محرومیت زدایی و کمک به مردم بی‌بضاعت است که هرساله در ایام و مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود.

این طرح‌ها به صورت داوطلبانه و با همکاری و مشارکت پزشکان متخصص و تیم‌های درمانی اجرا می‌شود.

هفته دفاع مقدس از روز سی و یکم شهریور هر سال مصادف با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در کشور آغاز می‌شود.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !