70 فقره پرونده چرای غیرمجاز در نقده تشکیل شد


70 فقره پرونده چرای غیرمجاز در نقده تشکیل شد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نقده گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 70 فقره پرونده تخلف چرای غیرمجاز دام در مراتع این شهرستان تشکیل شده است.

سعید رحمان‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرونده‌ها جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی ادامه داد: حفاظت از عرصه‌های ملی به عنوان اولین و مهمترین بخش از وظایف منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نقده گفت: جلوگیری از تخریب و بهره‌برداری بی رویه از آن و ضابطه‌مند کردن بهره‌برداری‌ها اهداف اصلی ممیزی مراتع به شمار می‌رود.

رحمان‌پوربا اشاره به اینکه ۱۷۵ هزار هکتار از اراضی ملی و مرتعی در نقده قرار دارد، اضافه کرد: در این راستا تاکنون ۵۰ هزار هکتار از اراضی ممیزی و از طرح کاداستر جدید بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: همشهریان می‌توانند جهت ارائه گزارش تخلف با شماره تماس ۱۵۰۴ تماس بگیرند تا ماموران حفاظت از منابع طبیعی برای برخورد با متخلفان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: ۲ اکیپ بازرسی و گشت‌زنی در بخش محمدیار و مرکزی نقده فعال است و نظارت‌های لازم را اعمال می‌کنند.

به گزارش ایرنا شهرستان ۱۲۷ هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی بوده و در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع ‌است.

آذربایجان‌غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که ۱۰۱ هزار هکتار آن را جنگل ها تشکیل می‌دهد و نقطه آغاز رویشگاه جنگلی زاگرس محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس