سه منزل مسکونی خیری محرومان در نیمروز افتتاح شد


سه منزل مسکونی خیری محرومان در نیمروز افتتاح شد

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمرسیستان و بلوچستان گفت: سه باب منزل مسکونی ویژه محرومان که از سوی خیران داوطلب جمعیت هلال احمر گلستان در شهرستان نیمروز بنا شده بود همزمان با طرح ملی «نذر آب3» افتتاح شد.

علیرضا میربهاالدین روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: زیربنای این منازل مسکونی اهدایی حدود ۷۵ مترمربع است که با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) ساخته و تحویل نیازمندان منطقه شد.

وی ادامه داد: همزمان با افتتاح و بهره‌برداری این منازل مسکونی در قالب طرح نذر آب سه بسته‌های غذایی، آب معدنی و اقلام زیستی شامل آبگرمکن، پتو، موکت و تانکر آب اهدایی خیران گلستانی به این سه خانواده تحویل داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: طرح «نذر آب»همانند دو سال گذشته در این استان با حضور استان‌های معین در مناطق محروم و بحرانی متاثر از خشکسالی از ۲۱ شهریور به مدت ۲ هفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درحال اجراست.
وی افزود:۶ شهرستان هامون،هیرمند، نیکشهر، چابهار، ایرانشهر و خاش که نسبت به بقیه شهرستان‌ها بیشتر دچار بحران و خشکسالی شده بودند انتخاب و توسط جمعیت هلال احمر استان‌های قزوین،گلستان، زنجان، مرکزی، قم و تهران پوشش داده شدند.
میربهاالدین اظهارداشت: ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و آسیب پذیرترین افراد جامعه با استفاده از منابع و کمک‌های داوطلبانه خیران و داوطلبان از جمله وظایف سازمان داوطلبان است.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین‌المللی برعهده دارد و می‌کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است جامه عمل بپوشاند.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی ۲ دهه و وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه سیستان و مونسون (بادهایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آنها شدیدتر و هماهنگ تر است و در زمان های خاصی از سال در دریای عمان و سواحل چابهار جریان دارند) همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبه رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می شود.

این استان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش