مسابقه فرهنگی روز آتش‌نشان برای نخستین بار در بوکان برگزار می‌شود


مسابقه فرهنگی روز آتش‌نشان برای نخستین بار در بوکان برگزار می‌شود

مهاباد- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: برای نخستین بار در این شهرستان یک مسابقه فرهنگی در زمینه نقاشی به مناسبت روز آتش‌نشان با موضوع ایمنی و آتش‌نشانی برگزار می‌شود.

سیدفواد هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسابقه فرهنگی به مناسبت هفتم مهر، روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بین کودکان این شهرستان در ۲ گروه سنی در مقطع ابتدایی در پایه‌های اول تا سوم و چهارم تا ششم ابتدایی برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از جمع‌آوری آثار کودکان و نوجوانان و بررسی و داوری آنان توسط کارشناسان امر، به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان هدف از برگزاری این مسابقه فرهنگی را معرفی شغل آتش‌نشانی و سختی کار آتش‌نشانان و پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی بیان کرد.

هاشمی اضافه کرد: "من همیار آتش نشان هستم"، "آتش‌نشان شجاع"، "حضور من در یک عملیات آتش‌نشانی" و "تجهیزات آتش‌نشانی" از موضوع‌های این مسابقه نقاشی است.

وی گفت: این طرح تنها جهت آشنایی بیشتر کودکان و نیز والدین با موضوع ایمنی و آتش‌نشانی بوده و به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌ها برای ترویج فرهنگ ایمنی بین کودکان برای داشتن نسل ایمن در آینده نه‌چندان دور خواهد بود.

وی با بیان اینکه در هر مقطع تحصیلی سە نفر انتخاب می‌شوند گفت: کودکان و نوجوانان بوکانی می‌توانند آثار خود را تا پایان زمان اداری روز ششم مهر به نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی محل سکونت خود تحویل دهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان اضافه کرد: هیات سە نفرە‌ای از داوران کە از مدرسان نقاشی در این شهرستان هستند آثار برتر را انتخاب و معرفی می‌کنند.

در شهرستان بوکان ۴۰ نفر نیروی آتش‌نشان در هفت ایستگاه آتش‌نشانی شامل چهار ایستگاه در شهر، یک ایستگاه در شهر سیمینه و ۲ ایستگاه که در روستاهای بخش مرکزی و سیمینه قرار دارد، مستقر هستند.

هفتم مهرماه به عنوان روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی