آمار متقاضیان مجوز سقط درمانی در آذربایجان‌شرقی کاهش یافت


آمار متقاضیان مجوز سقط درمانی در آذربایجان‌شرقی کاهش یافت

تبریز - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی با اشاره به کاهش آمار متقاضیان سقط درمانی در استان گفت: در سال‌جاری، 144 نفر جهت اخذ مجوز سقط درمانی به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند.

علی صفایی فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد برای ۱۰۷ نفر مجوز سقط درمانی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که برای ۱۰۳ نفر مجوز سقط صادر شده بود، حدود چهار درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در مرداد ماه سال‌جاری نیز از ۲۸ پرونده تشکیل شده در این زمینه برای ۲۰ نفر مجوز سقط درمانی صادر شده که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل پزشک قانونی آذربایجان شرقی ادامه داد: سال گذشته ۳۹۰ نفر برای اخذ مجوز سقط درمانی به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که برای ۲۷۷ نفر مجوز سقط صادر شد.

به گزارش ایرنا، از جمله خدماتی که در سازمان پزشکی قانونی بدون نامه مرجع قضایی ارائه می شود، صدور مجوز سقط درمانی است.

صدور مجوز سقط درمانی براساس ماده واحده قانون سقط جنین درمانی مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن که به تصویب سازمان پزشکی قانونی رسیده‌، برعهده سازمان پزشکی قانونی است و این سازمان مرجع خاص رسیدگی کننده به این موضوع است؛ برهمین اساس همه ساله تعدادی از متقاضیان سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی در کشورمراجعه می کنند که ضمن بررسی شرایط و مدارک پزشکی در صورت داشتن شرایط لازم و سن بارداری کمتر از ۱۹ هفته برای آنان مجوز سقط صادر می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟