میزان ولادت تهران امسال 6.9 درصد کاهش یافت


میزان ولادت تهران امسال 6.9 درصد کاهش یافت

تهران- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: تعداد ولادت‌های ثبت شده طی پنج ماهه سال جاری به 61 هزار و 725 مورد می رسد که نسبت به 66 هزار و 280 مورد ثبت شده مدت مشابه سال 1398، 6.9 درصد کاهش دارد.

مسعود شفیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد فوتی های ثبت شده طی پنج ماهه نخست امسال به ۳۱ هزار و ۱۰۷ مورد می رسید در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل، ۲۳ هزار و ۶۴۰ مورد بود.

وی یادآورشد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، میزان فوتی های ثبت شده در این استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳۱.۶ درصد رشد دارد.

شفیعی به میزان ازدواج های ثبت شده در این مدت اشاره و اضافه کرد: طی پنج ماهه امسال ۳۳ هزار و ۳۴۵ مورد ازدواج به ثبت رسید که نسبت به ۳۱ هزار و ۸۱۱ مورد زمان مشابه سال ۱۳۹۸، رشد ۴.۸ درصدی را نشان می دهد.

وی اعلام کرد: تعداد طلاق ‌های ثبت شده استان تهران در پنج ماهه امسال به ۱۲ هزار و ۸۵۳ مورد رسید که حکایت از رشد ۱۰.۶ درصدی نسبت به ۱۱ هزار و ۶۲۱ مورد طلاق سال گذشته دارد.

وی ادامه داد: در پنج ماهه نخست امسال، ۳۱ هزار و ۸۶۴ مورد از تولدهای ثبت شده با جنسبت مرد و ۲۹ هزار و ۸۶۱ مورد زن بود که این نسبت در آمار فوتی ها به ۱۸ هزار و ۹ مورد مرد و ۱۳ هزار و ۹۸ مورد زن ثبت شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برآورد جمعیت این استان در پایان مرداد سال ۱۳۹۹ را ۱۴ میلیون پنج هزار و ۵۷۲ نفر برشمرد و این رقم را در مدت مشابه سال ۱۳۹۸، ۱۳ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۴۹۵ مورد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه نسبت جمعیتی این استان ۱۰۱ است، خاطرنشان کرد: ۵۰.۳ درصد جمعیت کنونی تهران را مردان و ۴۹.۷ درصد را زنان تشکیل می دهند.

شفیعی با اشاره به نرخ رشد ۱.۷ درصدی جمعیت استان تهران بیان کرد: میزان افزایش جمعیت در پنج ماهه اول سال ۱۳۹۹ به ۷۵ هزار و ۷۷ نفر می رسد که این رقم بیش از پنج درصد مدت مشابه سال گذشته به شمار می آید.

این مقام مسئول اظهارداشت: ۹۰.۸ درصد تولدها و ۹۰.۲ درصد فوتی ها در پنج ماهه امسال در مهلت قانونی ۱۵ روزه پس از زمان وقوع رویداد به ثبت رسیده است در حالی که این ارقام در سال گذشته به ترتیبت ۹۳.۱ و ۹۲.۷ درصد بود.

وی افزود: بیشترین نام ثبت شده در پنج ماهه سال جاری برای دختران شامل فاطمه، رستا، آوا، حلما و مرسانا می شود و این نام برای پسران امیرعلی، آراد، سامیار، علی و امیرحسین است.

شفیعی یادآورشد: این فراوانی نام در آمارهای سال گذشته برای دختران فاطمه، حلما، زهرا، مرسانا و آوا و برای پسران امیرعلی، سامیار، امیرحسین، علی و امیر عباس بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: از ابتدای اجرای طرح کارت هوشمند تاکنون در سطح این استان ۱۰ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۴۷۵ مورد کارت صادر شده است که ۳۲۲ هزار و ۳۴۷ مورد آن مربوط به پنج ماهه گذشته سال جاری به شمار می آید.

وی میزان تکمیل ثبت نام کارت هوشمند را ۹۵.۷ درصد و شناسنامه مکانیزه را ۳۵ درصد برشمرد و اضافه کرد: از ابتدای اجرای صدور شناسنامه مکانیزه تاکنون چهار میلیون و ۸۹۸ هزار و ۶۹ مورد شناسنامه جدید صادر شده که ۲۰۸ هزار و ۱۱۰ مورد آن مربوط به پنج ماه ابتدای سال جاری است.

وی تعداد جمعیت بالای ۱۵ سال استان تهران را ۱۰ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۵۳۷ نفر و جمعیت بالای هفت سال را ۱۲ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۱۰۴ نفر اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس