امام جمعه تالش: وظیفه مسئولان در قبال شهدا بصیرت‌افزایی در جوانان است


امام جمعه تالش: وظیفه مسئولان در قبال شهدا بصیرت‌افزایی در جوانان است

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان تالش گفت: وظیفه بزرگ ما مسئولان در مقابل جانفشانی شهدا و ایثارگران، بصیرت افزایی در جوانان و نسل روز است و برگزاری این برنامه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام مجتبی نورزاد شامگاه چهارشنبه در یادواره ۹ شهید مسجد محمد رسول الله (ص) آستارا اظهار کرد: یادواره های شهدا باید با هدف بصیرت افزایی، فضاسازی و آماده سازی نوجوانان و جوانان برای حضور با بصیرت در راه حفظ آرمان های انقلاب و شهدا برگزار شود.

وی بیان کرد: شهدا اسناد انقلاب و چراغ‌های فروزانی هستند که راه های امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با طاغوت و اسلام ناب محمدی را به ما نشان دادند.

وی افزود: مهم ترین وظیفه ما تداوم راه شهدا است و همه باید با تاسی از آنها تلاش کنیم و دشمن را در رسیدن به هدف های شومش بیش از پیش ناکام کنیم.

نورزاد گفت: امام (ره)، ایستادگی و آزادگی در برابر کفر و طاغوت را آموخت و پایبندی ملت بعد از ۴۰ سال از انقلاب به آرمان ها، نشانگر ولایتمداری آنهاست و نباید در جبهه جنگ اقتصادی دلسرد شویم.

امام جمعه تالش اظهار کرد: بین دفاع مقدس و واقعه کربلا از نظر ایثار و جانبازی، غیرت دینی و اتمام حجت فرماندهان با رزمندگان برای رویارویی با دشمن، شباهت های زیادی وجود دارد.

وی بیان کرد: برای شکل‌گیری و تثبیت انقلاب اسلامی، فرزندان زیادی از این ملت بزرگ، جانفشانی کرده اند و امروز با توجه به اقتدار ایران اسلامی، دشمن توان رویاروی با نیروهای مسلح ما را ندارد.

پخش نماهنگ، مداحی، شعرخوانی و سینه زنی از بخش های متنوع این آئین بود و هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور ماه، سالروز تهاجم نظامی عراق به ایران آغاز شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی و لوندویل، در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۷ شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود