83 درصد ساخت آزاد راه جنوبی البرز انجام شد


83  درصد ساخت آزاد راه جنوبی البرز انجام شد

کرج - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز از احداث 83درصدی آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران ( آبیک - چرمشهر) خبر داد و گفت : این پروژه به مراحل تکمیلی نزدیک شده است.

زهرا عربشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران (آبیک- چرمشهر) یکی از اولویت های ترانزیتی کشور بوده که با اتصال به شبکه آزاد راهی کشور در نهایت از طریق مرند- بازرگان به ترکیه و راه های بین المللی متصل می شود.

وی ادامه داد: این آزاد راه به طول ۱۵۸ کیلومتر از حدود کیلومتر ۵۰ آزاد راه قزوین- کرج در نزدیکی شهرستان آبیک شروع شده و با عبور از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران به آزاد راه حرم تا حرم متصل می شود.

عربشاهی گفت: طراحی این آزاد راه به صورت ۶ خط رفت و برگشت با سرعت طرح ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است، ۴۳ کیلومتر از این پروژه از حدود کیلومتر ۹ تا کیلومتر ۵۲ (شامل قطعه یک و بخشی از قطعه ۲-الف) در محدوده جغرافیایی استان البرز واقع می باشد.

وی یادآورشد: احداث این آزاد راه می تواند با انتقال بخشی از ترافیک عبوری از تهران و کمربندی آزادگان به خارج از تهران و ایجاد ارتباط بین کریدورهای منتهی به تهران و همچنین با حذف بخشی از ترافیک آزاد راه قزوین- کرج، باعث کاهش راهبندان، کاهش زمان و هزینه سفر و کاهش مصرف سوخت شود. همچنین این آزاد راه با افزایش سطح دسترسی پایتخت، از جنبه پدافند غیر عامل نیز دارای اهمیت می باشد.

عملیات اجرایی آزاد راه آبیک - چرمشهر در قالب طرح و ساخت و با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از سال ۱۳۹۴ شروع شده و پیش‌بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

استان البرز دارای یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)