نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رحلت آیت الله سید محمد جزایری را تسلیت گفت


نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رحلت آیت الله سید محمد جزایری را تسلیت گفت

خرم آباد - ایرنا - آیت الله احمد مبلغی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی رحلت آیت الله سید محمد جزایری را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: خبر ارتحال فقیهی بزرگوار و عالمی جلیل القدر از خاندان بزرگ و مبارک سادات جزائری، حضرت آیت الله آقای سید محمد جزایری قدس سره، موجب اندوه و تاثر گردید.

این پیام اضافه می کند: ایشان که از دانش آموخته های حوزه های علمیه نجف و قم بود، سابقه ای درخشان، پر بار و مملو از خدمت در طول حیات با برکت خود در استان لرستان به ویژه در شهرستان خرم آباد به یادگار گذاشت.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرده است: اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه اندوهبار به رهبری معظم انقلاب اسلامی دام ظله، مراجع معظم، علما و فضلای حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه لرستان، سادات مکرم، فرزندان معزز و مردم آن سرزمین سربلند و بازماندگان محترم آن بزرگوار، برای آن مرحوم‌ حشر با محمد و آل محمد (علیهم السلام) و برای بازماندگان صبر و اجر و سلامتی از درگاه خداوند تعالی مسئلت می نمایم.

آیت الله سید محمد جزایری دوران رضاخان در خرم آباد دیده به جهان گشود و پدرش آیت الله سید جعفر جزایری شوشتری از نوادگان علامه آیت الله سیدنعمت الله جزایری از دانشمندان و مولفان بزرگ شیعه بود.

آیت الله سیدمحمدجزایری نزد علمای بزرگ نجف اشرف و ایران کسب فیض نموده و زهد و ورع ایشان ازجوانی زبانزد عام وخاص بود و امام خمینی (ره)، شهیدآیت الله مدنی، آیت الله آقاضی اعراقی، آیت الله سیدعیسی جزایری، آیت الله حاج سید حیدر طاهری و آیت الله حاج سیدعلی اکبر رحیمی از اساتید ایشان بودند.

آیت الله جزایری در نجف اشرف محضر آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی و علمای برجسته و ربانی همچون شیخ علی محمد نجفی، میرزا حسن یزدی، علامه طباطبایی، علامه میرزا فضل الله زاهدی، آیت الله گلپایگانی، آیت الله اراکی و ۱۰ سال درس خارج فقه امام خمینی را درک نموده است.

وی سال ها امام جماعت مسجد حکیم خرم آباد بود، شهیدان حجج الاسلام سیدفخرالدین و سیدنورالدین رحیمی و نیز تعدادی از علمای این خطه از محضرآیت الله سیدمحمدجزایری علوم دینی را فراگرفتند.

در دوران تبعید امام (ره) به نجف، برای حضرت امام خمینی مکاتبه می نمود که در مجموعه صحیفه امام ره موجود است.

مرحوم آیت الله جزایری در کتاب «علما در روشنایی تاریخ»، به شرح زندگی نامه خود و مشقت و ریاضت روزگار تحصیل در نجف اشرف اشاره کامل نموده است.

مادر بزرگوار آیت الله سید محمد جزایری سیده آغا فاطمه شاهرخی بانوی پاکدامنی بود که مکتب خانه تدریس ادبیات، تلاوت و آموزش قرآن داشت و از محضر ایشان شاگردان، معلمان و علمای بسیاری همچون دکتر حمیدعیدی، آیت الله سیدحسن طاهری و دیگر شخصیت ها برخاسته اند.

روح ملکوتی آیت الله جزایری سرانجام پس از عمری زهد و تقوا دریکم مهرماه ۱۳۹۹ خورشیدی به ملکوت اعلا پرکشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!