1000 نفراز کارکنان بهداشت درمان استان بوشهر به کرونا مبتلا شده اند


1000 نفراز کارکنان بهداشت درمان استان بوشهر به کرونا مبتلا شده اند

بوشهر- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: در زمان حاضر بیش از یک هزار نفر از کارکنان حوزه بهداشت و درمان این استان به ویروس کووید 19مبتلا شده که برخی از آنها بهبود یافته وبرخی دیگر در بستر بیماری و یا در مرخصی هستند.

دکتر سعید کشمیری روز پنجشنبه در آئین تقدیر از شهدای سلامت استان بوشهر گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا امروز کارکنان حوزه سلامت با تمام وجود همانند روزهای جنگ در خط مقدم اپیدمی بیماری از مردم دفاع می‌کنند.

وی یادآورشد: در زمان حاضربیش از ۳۰ میلیون مبتلا و یک میلیون نفر در دنیا جان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست داده اند و با یک همه گیری جهانی روبرو هستیم.

وی بیان کرد: هرچند با توجه به افزایش سواد سلامت مردم و رسیدگی‌ها مرگ و میر در اثر ابتلا به بیماری کرونا نسبت به آنفلوآنزای اسپانیایی در ۱۰۰ سال گذشته کمتر است اما همین تعداد تلفات نیز برای کشور زیاد و غم انگیز است.

کشمیری اضافه کرد: در هشتمین ماه اپیدمی بیماری کرونا قرار داریم و باید همگی به خصوص کادر بهداشت و درمان با بازسازی روحیه خود در موج جدید بیماری آماده خدمت به مردم و بیماران باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تمام کسانی که در بخش‌های کرونا حضور دارند می دانند چقدر این بیماری چقدر خطرناک و بخش‌ها آلوده هستند اما پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و سایر افراد مشغول در این بخش‌ها با شجاعت برای نجات مردم از جان و دل تلاش می‌کنند.

وی تاکید کرد: همانطور که تاریخ ، حماسه آفرینی نیروهای مسلح و مردم در قالب نیروی بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد به طور یقین حماسه آفرینی مدافعان سلامت را که جان خود را کف دست گرفته و در بیمارستان‌ها برای حفظ جان مردم تلاش می‌کنند نیز فراموش نخواهد کرد.

کشمیری ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده میزان رغبت مردم به رعایت مسائل پیشگیری در استان بالاست اما تا نقطه مطلوب هنوز هم فاصله داریم و باید به رعایت نکات بهداشتی، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی دقت بیشتری شود تا ورودی بیمارستان‌ها کمتر و به دنبال آن مرگ و میر نیز کاهش ‌یابد.

وی تاکید کرد: کارکنان بهداشت و درمان باتوجه به کار و تلاش هشت ماه گذشته در مبارزه با ویروس کووید ۱۹ بسیار خسته هستند و اگر وارد فاز سوم بیماری شویم با این شرایط وضعیت نامطلوبی را پیش بینی خواهیم کرد.

رئیس جامعه بسیج پزشکی استان بوشهر گفت: سرمایه سازی، تبعیت از رهبر معظم انقلاب، محک دینداری، نترسیدن از مرگ، همبستگی ملی و قطع امید از بیگانه از مشخصه‌ها و ویژگی‌های دفاع مقدس بود.

دکتر مراد علی فولادوند افزود: امروز جوانان و قشرهای مختلف مردم همان مشخصه‌ها را دوباره در بحران کرونا تجربه کردن و جامعه شاهد است که کادر بهداشت و درمان جان خود را برای نجات هموطنان خود در طبق اخلاص قرار دادند.

وی بیان کرد: اپیدمی بیماری کرونا به صورت ناگهانی همه دنیا را فرا گرفت و حتی بسیاری از کشورهای پرمدعا را هم دچار مشکل کرد اما در کشور ایران با استفاده از آموزه‌های دفاع مقدس خیلی سریع اوضاع مدیریت شد.

فولادوند ادامه داد: هرچند در روزهای نخست مشکلاتی در بخش‌های مختلف به وجود آمد اما با تلاش مسئولان و پشتیبانی و صبوری مردم بدون تکیه به بیگانگان روی پای خود ایستادیم.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد کادر بهداشت و درمان همواره نه تنها در درون بلکه در هر کجای دنیا نیز که نیاز به کمک آنها باشد شجاعانه و ایثارگرانه برای نجات انسان‌ها حاضر می‌شوند.

سردار علی رزمجو افزود: امروز بیمارستان‌ها به پایگاه ایمان و سنگر درمان بندگان خدا تبدیل شده و به طور یقین این روحیه خستگی ناپذیر است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: امروز مسئولان پزشکی در مدیریت سلامت اعتبار خود را برای تضمین سلامت مردم هزینه کردند و در مقابل سلامت مردم مسئولانه ایستاده‌اند.

حجت الاسلام حسین دشتی افزود: مسئولان بهداشتی در جایی که سلامت مردم با مسائل دینی تعارض داشت با احتیاط در میدان ورود کردند اما رهبر معظم انقلاب با ورود مقتدرانه خود، جبهه سلامت را تقویت کردند.

وی تاکید کرد: گاهی میدان مجاهدت میدان آزمایش الهی است و چهره واقعی افراد را نشان می‌دهد که بحران کرونا بسیاری از افراد ایثارگرانه و نه در حد ادعا برای نجات مردم حاضر شدند و از جان خود گذشتند.

دشتی یادآورشد: ممکن است برخی از افراد بگویند مدافعان سلامت پول خود را می گیرند اما این پول‌ها در مقابل سلامت و گذشت از جان خود ارزش ندارد و این اقدام آنها مجاهدت به معنی واقعی کلمه و خدمتی بزرگ برای جامعه به شمار می‌رود.

در این آئین از خانواده شهدای سلامت و جمعی از کارکنان بهداشت و درمان استان بوشهر تقدیر شد.

استان بوشهر از ابتدای بحران کرونا تاکنون ۶ شهید سلامت داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا