محدودیت‌های کرونایی به خراسان رضوی برمی‌گردد؟ | آمار ابتلا موج سوم دوبرابر موج دوم کرونا خواهد بود


محدودیت‌های کرونایی به خراسان رضوی برمی‌گردد؟ | آمار ابتلا موج سوم دوبرابر موج دوم کرونا خواهد بود

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی اعلام کرد: اکنون به‌طور میانگین 35 درصد دانش‌آموزان استان در کلاس‌های درس حاضر هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پانزدهم تیر بود که با مصوبه ستاد ملی کرونا، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سرپوشیده اجباری شد و پس از آن بر اساس آماری که ازسوی مسئولان این ستاد اعلام شد، میزان استفاده از ماسک ازسوی شهروندان افزایش یافت و همین موضوع آمار ابتلا به‌کرونا و تعداد قربانیان کووید ۱۹ را در کشور کاهش داد. با این حال در روز‌های گذشته به‌گفته مسئولان، میزان استفاده از ماسک در میان شهروندان از ۸۲ درصد به ۶۲ درصد کاهش یافته است و در نتیجه آن شاهد افزایش تعداد مبتلایان به‌کرونا و به‌تبع آن متوفیان هستیم. دیروز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی از احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی در استان خبر داد و گفت: درصورتی‌که شاهد کاهش استفاده از ماسک ازسوی شهروندان باشیم، ستاد مقابله با کرونا در استان محدودیت‌هایی را در بخش حمل‌ونقل و مشاغل دوباره اعمال خواهد کرد.

به‌گزارش ایرنا، حسن جعفری اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی و رعایت بهداشت فردی در این استان از ۱۰روز گذشته تاکنون ۲۰درصد کاهش داشته است. وی با بیان اینکه ۱۰روز قبل و در زمان برگزاری عزاداری‌های ماه‌محرم ۸۲درصد شهروندان از ماسک استفاده می‌کردند که این رقم اکنون به ۶۲درصد رسیده است، اظهار کرد: از مردم استان می‌خواهیم با استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی علاوه بر یاری ستاد مقابله با کرونا، به کادر درمانی استان نیز کمک کنند.

همچنین به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود یونسیان، استاد دانشکده بهداشت و عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید۱۹ دانشگاه علوم‌پزشکی تهران گفت: ما موج سوم کرونا را با سطح بالاتری از شروع موج دوم تجربه می‌کنیم و انتظار داریم موارد ابتلا و مرگ‌ومیر موج سوم بیش از موج دوم باشد و شاهد آن هستیم که آمار ابتلا در ابتدای موج سوم ۲برابر موج دوم کروناست.

حضور ۳۵ درصدی دانش‌آموزان استان در کلاس

برخی بازگشایی مدارس را یکی از دلایل افزایش دوباره آمار مبتلایان کرونا در کشور می‌دانند و اگرچه بار‌ها بر اجباری‌نبودن حضور دانش‌آموزان در مدارس تأکید شده است، با این حال دیروز مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی اعلام کرد: در روز‌های نخست بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور امسال بالغ بر ۷۵ درصد دانش‌آموزان استان در کلاس‌های درس خود حضور داشتند، اما اکنون به‌طور میانگین ۳۵ درصد دانش‌آموزان استان در کلاس‌های درس حاضر هستند.

قاسم‌علی خدابنده اظهار کرد: در مدارسی که تراکم دانش‌آموزان کم است، درصد بیشتری از دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حاضر هستند و مابقی دانش‌آموزان از روش‌های دیگر آموزشی، چون استفاده از شبکه شاد، آموزش تلویزیونی و درسنامه‌ها استفاده می‌کنند.

دورکاری برای کارمندان باید اعمال شود

همچنین به‌گزارش ایرنا، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع‌مقدس هم دیروز خواستار اعمال دورکاری برای کارمندان و تعیین جریمه برای کسانی شد که در شرایط کرونایی کشور به مسافرت‌های غیرضروری می‌روند. سردار نصرا... فتحیان اظهار کرد: میزان هماهنگی دستگاه‌ها برای کنترل کرونا در اسفند تا اردیبهشت بسیار خوب بود، اما از تیر به‌بعد میزان هماهنگی‌ها کم شده و نظر ستاد ملی کرونا این است که در جا‌هایی که امکان دارد، دورکاری‌ها اجرا شود.

همچنین سیماسادات لاری، سخن‌گوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۴ نفر به آمار قربانیان کرونا اضافه شد و شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری تا دیروز به ۲۴هزارو۸۴۰ نفر رسید؛ ۳ هزارو ۶۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۵۹۴ نفر بستری شدند و با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۳۲هزارو۷۹۸ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط