تخلیه کالا امسال در راه آهن شمال 2 رشد 155 درصدی دارد


تخلیه کالا امسال در راه آهن شمال 2 رشد 155 درصدی دارد

رشت - ایرنا- مدیرکل راه آهن شمال 2 گفت : طی 6ماه i نخست امسال 816 هزار و 97 تن کالا در راه آهن شمال 2 تخلیه شده که نسبت به 320 هزار و 548 تن مدت مشابه سال قبل این رقم رشد 155 درصدی دارد.

غلامحسین ولدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : همچنین در این مدت ۶۴۳ هزار و ۵۱۷ تن کالا در راه آهن شمال ۲ بارگیری شده که نسبت به ۳۲۰ هزار و ۲۷۶ تن مدت مشابه پارسال رشد ۱۰۱ داشته است.

وی افزود: طی همین مدت در زمینه بارگیری ۱۶۰ درصد و در زمینه تخلیه ۹۹ درصد برنامه ابلاغی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راه آهن شمال ۲ محقق شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰۳ هزار و ۲۱۸ تن کالا در پایانه ریلی آستارا حمل شده که نسبت به ۱۶۲ هزار و ۷۹۸ تن مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد رشد داشته است.

این مسئول عنوان کرد : در این مدت در مجموع ۱۰۴ هزار و ۲۲۶ تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا به کشور آذربایجان صادر شده که نسبت به ۴۹ هزار ۷۸۱ تن مدت مشابه پارسال ۱۰۹ درصد رشد داشته است.

وی عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا را شامل چوب، الوار، عدس، گندم و جو ذکر کرد و افزود : کشور عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی این پایانه بوده است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ تصریح کرد: سیمان، کلینر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن آلات و لوازم خانگی عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان است.

به گزارش ایرنا، نیمه اسفندماه سال ۹۷ راه آهن قزوین - رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی به طور رسمی افتتاح شد.

یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال - جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه آهن رشت - قزوین، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.
اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه سال گذشته از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

همچنین راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین سال ۹۷ افتتاح شد و هم اکنون کالاهای وارداتی و صادراتی در بارانداز راه آهن آستارا بارگیری و تخلیه شده و با کامیون ها به نقاط مختلف ایران حمل می شود و بعد از اتصال ریلی آستارا به رشت و تکمیل کریدور شمال - جنوب، انتقال کالا به وسیله راه آهن از جنوبی ترین بنادر به آستارا و خارج از ایران میسر خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403