یک هزارو 500 بیمار کلیوی در زنجان به چرخه زندگی سالم بازگشتند


یک هزارو 500 بیمار کلیوی در زنجان به چرخه زندگی سالم بازگشتند

زنجان - ایرنا - مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: هم اکنون 2 هزار بیمار در این انجمن پرونده تشکیل داده‌اند که با اقدامات انجام گرفته از قبیل پیوند کلیه، آموزش و مراقبت‌های لازم یک هزار و 500 بیمار با کمک خیرین به زندگی اجتماعی سالم خود بازگشته‌اند.

محمدرضا طهماسبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازگشت یک هزارو ۵۰۰ بیمار به چرخه زندگی سالم بدان معنی است که این تعداد در معرض خطرِ قرار گرفتن در چرخه دیالیز بودندکه خوشبختانه اقدامات پیشگیرانه لازم در این زمینه انجام گرفت تا وارد چرخه دیالیز نشوند.

وی یادآورشد: حدود ۱۰۰ نفر از این افراد در رده سنی ۱۲ سال قرار دارند و اگر این افراد وارد چرخه دیالیز شوند، مراحل سخت‌تری را نسبت به سایر افراد در پیش خواهند داشت، به همین دلیل خروج این تعداد افراد کلیوی از چرخه دیالیز می‌تواند یکی از کارهای ماندگار انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی این استان باشد.

این مسؤول ادامه داد: زندگی شهرنشینی و صنعتی به شیوع و گسترش بیماری های مختلف به ویژه بیماری کلیوی منجر شده که در این راستا اطلاع رسانی ها بیش از گذشته ضروری است.

وی اظهار داشت: در این راستا و با توجه به ظرفیت انجمن و با برنامه ریزی، پیشگیری و اطلاع رسانی، افرادی که دارای علائم بیماری کلیوی هستند شناسایی می شوند و با تشکیل پرونده مراقبتی از پیشرفت بیماری جلوگیری می شود تا فردی وارد چرخه دیالیز نشود.

این مسؤول ادامه داد: ایجاد مجتمع آموزشی، پیشگیری، درمانی و حمایتی برای تجمیع همه خدمات بیماران یکی از چشم‌اندازهای این انجمن به عنوان یکی از انجمن‌های خیریه برتر حمایت از بیماران کلیوی در سطح کشور است.

طهماسبی افزود: این مجتمع طی سال‌های قبل و با کمک‌های مردمی تکمیل شد و امسال نیز به کمک یک خیر زنجانی، طبقه همکف ساختمان برای درمانگاه، داروخانه، کلینیک و خدمات جانبی و تخصص‌های مختلف اختصاص یافته است.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در کلینیک فوق تخصصی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی نیز گفت: این کلینیک از ۲ بخش سرپایی شامل درمانگاه عمومی، داروخانه، خدمات پرستاری، اتاق CPR، خدمات ویژه و اتاق پزشکی تشکیل شده است.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان بخش دیگر را خدمات تخصصی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی و آندوسکوپی، تست ورزش، نفرولوژی، ارولوژی، قلبی، عفونی و داخلی اعلام کرد که بصورت رایگان برای بیماران هدف ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیماران کلیوی برای دیالیز نیازی برای مراجعه به مرکز استان ندارند و با مراجعه به دفتر نمایندگی انجمن در شهرستان ها خدمات لازم را دریافت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی