یک هزار کیلومتر شبکه برق در کردستان اصلاح شد


یک هزار کیلومتر شبکه برق در کردستان اصلاح شد

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون (نیمه اول سال) یک هزار کیلومتر شبکه فرسوده برق در مناطق مختلف استان اصلاح، بازسازی و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

هیوا لهونیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری ۲ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف (سیمی) و فرسوده برق در استان اصلاح و به کابل خودنگهدار و با مهندسی جدید تبدیل خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد تا آذر امسال، اصلاح ۹۰ درصد این ۲ هزار کیلومتر شبکه برق اجرا شود و افزود: در مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق در کردستان وجود دارد که تلاش ما این است تا سال ۱۴۰۱ تمام آن اصلاح و بازسازی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اعتبار لازم برای اصلاح این مقدار شبکه(۶ هزار کیلومتر) را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: در صورت اجرای این طرح، در ردیف استان‌های برتر کشور از لحاظ تبدیل شبکه فشار ضعیف برق به کابل خودنگهدار قرار خواهیم گرفت.

لهونیان تاکید کرد: ضریب امنیتی بالا، ارتقا مبلمان مناطق شهری و روستایی، عدم آسیب به درختان و باغات، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) و ولتاژ استاندارد از جمله مزایای اصلاح شبکه ضعیف برق و تبدیل آن به کابل خودنگهدار است.

وی بر تلاش برای ارائه خدمات بهتر به مشترکان تاکید کرد و گفت: قرار است تا نیمه اول مهرماه جاری، ۴۰ خدمت این شرکت از طریق پورتال و به صورت غیرحضوری و الکترونیکی در اختیار مشترکان قرار گیرد.

در حال حاضر ۶۶۴ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار بوده و ضریب نفوذ برق در شهرها ۱۰۰ درصد بوده و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم