گام بلند قشم، در مسیر رونق تجارت


گام بلند قشم، در مسیر رونق تجارت

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد، با پیگیری مقام عالی سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص لحاظ شدن لیست پیشنهادی کالاهای مورد نیاز جزیره قشم در سهمیه کالای همراه مسافر که در شرف ابلاغ میباشد، گام بلندی در مسیر حل مشکلات تجار و بازرگانان قشم برداشته شد.

به گزارش خبرآنلاین از قشم، همایونی با اشاره به درخواست تجار و بازرگانان جزیره از دلسوزان مذهبی، دولتی و مسوولان مربوطه در این منطقه، بیان داشت: رویکرد رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای ایجاد فضای گفتمان و بررسی مشکلات سرمایه گذاران و ساکنان جزیره در این سال ها باعث حل مسایل و خواسته های بسیاری شده است.
وی ادامه داد: با موافقت وزارت صمت و بانک مرکزی با ابلاغ سهمیه مسافری و واردات کالا، یکی از مواردی بود که پیگیری های مستمر حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، همکاری ویژه دبیر محترم شورایعالی مناطق آزاد و سایر مسوولان دولتی اجرایی و دلسوزان منطقه ای، این مهم انجام شد.
به گفته همایونی، تصمیم گیری در خصوص سیاستهای ارزی و وارداتی کشور و بالاخص واردات کالاهای گروه ۴ در بالاترین سطوح کشور و دولت و باهدف مدیریت ارزی در قالب تعاریف اقتصاد مقاومتی صورت میگیرد ولی پیگیری های مقام عالی سازمان منطقه آزاد قشم بر اساس مسوولیت وی در برابر سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی جزیره که حدود ۲۵ درصد جمعیت قشم را تشکیل می دهند، تا رسیدن به نتیجه ادامه داشته و دارد.
مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد که برابر پیشنهاد و پیگیری مدیر عامل سازمان، لیست تکمیل شده و جدید کالای همراه مسافر بر اساس اقلام مورد نیاز صنوف جزیره و همچنین واردات به تفکیک نوع و مقدار مصرف هر کالا در پنج سال گذشته، برای استخراج میانگینی از میزان نیاز این منطقه به ورود کالاهای دسته ۴ تاکید و به اطلاع مقامات کشور رسیده است و امید است بتوان تائید اجرائی شدن مجدد تجارت آزاد در منطقه آزاد قشم را رقم زد.
همایونی در پایان ضمن تقدیر از همه مسوولانی که در زمینه حل این مشکل همراهی کرده اند، عنوان داشت: امید است با اتمام بارگزاری و ثبت تغیرات در سامانه و آغاز فرآیند ثبت سفارش ، تکمیل پرونده و شروع عملیات اجرایی با حمایت پیوسته منطقه آزاد از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، شاهد رشد اقتصاد در جزیره قشم باشیم.

۴۶

کد خبر 1435831

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر