کشورهای مدافع صلح باید علیه تحریمهای آمریکا بسیج شوند


کشورهای مدافع صلح باید علیه تحریمهای آمریکا بسیج شوند

رئیس‌جمهور ونزوئلا طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار مقابله جهانی با تحریم‌های آمریکا شد.

کشورهای مدافع صلح باید علیه تحریمهای آمریکا بسیج شوندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل خطاب به اعضای سازمان ملل گفت کشورهایی که مدافع صلح هستند باید علیه تحریم‌های آمریکا که بر ونزوئلا و متحدانش اعمال شده، بسیج شوند.

وی گفت: ما باید خواستار توقف تمام اقدامات تنبیهی یکجانبه و تمام تحریم‌ها شویم، و اینکه آنها (آمریکا) به مردم ما اجازه دهند حقوق خودشان را داشته باشند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا، تلاش‌های آمریکا برای برکناری خود از قدرت را «تجاوز جنایتکارانه و غیرانسانی» توصیف کرد و توضیح داد: جهان باید بداند که ما آماده‌ایم تا با قدرت تاریخ، روحیه . عقلانیت خود و همچنین قوانین بین‌المللی، مبارزه کنیم.

مادورو افزود: فقط از طریق مذاکرات سیاسی، دیپلماتیک که مورد توافق دوجانبه است می‌توانیم به راهکاری برای اختلافاتی که از استعمارگری امپریالیستی به ارث بردیم، بیابیم.

وی با بیان اینکه میلیاردها دلار از ثروت و درآمدهای ونزوئلا از این کشور گرفته شده و اکنون در بانک‌های اروپایی و آمریکایی مصادره گشته است، تصریح کرد: هر شرکت یا کشوری که کالا یا خدمات به کشور ما ارائه کند - خواه غذا و دارو باشد خواه سوخت و مواد دیگر - مورد پیگرد (آمریکا) قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا سپس خواستار تأسیس «صندوق خرید عمومی گَردان» ذیل سرپرستی سازمان ملل شد تا از طریق آن کشورش و دیگر دولت‌های تحت تحریم‌های آمریکا بتوانند مواد غذایی و دیگر محصولات مورد نیاز مردم خود را از آن تأمین کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی